رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد:
ارائه خدمات ثبتی در خارج از اوقات اداری و تکمیل طرح کاداستر در استان
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه همه ما خدمتگزاران مردم هستیم و هیچکدام از ما نباید در مقابل مردم خود را طلبکار بدانیم، بر اهمیت تکریم ارباب تأکید کرد و افزود: گرچه بدنه مجموعه قضایی رفتار مناسبی با مراجعان دارند اما در صورت مشاهده اندک افراد خاطی مطابق مقررات برخورد خواهد شد.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: همواره از قضات عملکرد مطابق با قانون را مطالبه کرده ایم و این امر به رفتار های آنان با مراجعان در راستای حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق ارباب رجوع نیز تسری دارد و در صورت مشاهده رفتاری خارج موازین با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد شد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه ضمن تأکید بر لزوم توجه به انتصاب مدیران در مجموعههای مختلف مرتبط با دستگاه قضایی در استان گفت: اگر بنا بر جابهجایی است حتماً از نیروهای انقلابی، با انگیزه، کاربلد، جوان و دستپاک استفاده می شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین خواستار توجه مدیران دستگاه قضایی استان به مقوله کادرپروری شد و اضافه کرد: باید با شناسایی افراد مستعد و توانمند آنها را برای خدمت در پستهای مختلف مدیریتی آماده کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی هماهنگ بودن دستگاههای زیرمجموعه دستگاه قضایی در استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هماهنگی و تعامل در مجموعه در جهت اجرای برنامهها و دستورات تحولی ریاست قوه قضائیه مهمترین مقوله مدیریتی در مجموعه قضایی استان است و در انتصابات در همه رده های این امر مورد تأکید است.
رئیس کل دادگستری فارس از مدیر جدید کل ثبت اسناد و املاک استان خواست در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات ثبتی در تمام شهرهای فاقد دفاتر ثبت در استان تا پایان امسال دفترخانه افتتاح شوند.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی کشیک در دفاتر، مراجعین بتوانند در ساعتی غیر از ساعت اداری نیز از خدمات ثبتی بهره مند شوند .
رئیس شورای قضایی استان همچنین گفت: در برنامه های مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان طرح کاداستر و بهره گیری مناسب از مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی استان فارس را دارای بزرگترین حوزه قضایی و ثبتی کشور با ۴۳ واحد ثبتی و حدود ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خواند و افزود: طرح کاداستر، توسعه فرآیندهای الکترونیکی و تقویت نظارتها که مورد تأکید خدائیان رئیس سازمان ثبت است باید در استان فارس نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
پیش از این نیز مهدی اقبال مدیرکل سابق ثبت استان نیز که به عنوان مدیرکل بهبود عملکرد مدیریت و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شده است در این مراسم با تشکر از همکاری شورای قضایی بخصوص رئیس کل دادگستری استان فارس، دستگاههای اجرایی و کارکنان ثبت استان در طول بیش از ۴ سال مدیریت خود در استان فارس گفت: با این همکاریهای مؤثر، اکثر طرحهای نوین ثبتی به صورت پایلوت در این استان اجرا و بعد از موفقیت در اجرا و رفع نواقص در سطح کشور اجرا میگردید.
وی با بیان آثار الکترونیکی شدن فرآیندها و خدمات ثبتی و نقش آن در کاهش سوء استفادهها بویژه در جلوگیری از زمین خواری افزود: در این مدت بیش از ۴۲ میلیون برگ از پروندههای ثبتی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ جلد از دفاتر املاک و قنوات و تکمیل و به روز رسانی ۴۳ هزار و ۹۱۳ هکتار از نقشههای مناطق شهری به انجام رسید.
راه اندازی واحدهای ثبتی جدید و نوسازی ساختمانهای واحدهای ثبتی، تحلیل، توسعه و پیاده سازی بیش از ۱۰ نرم افزار بومی، انجام کاداستر یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۸۷ هکتار اراضی زراعی و همچنین ۲۰ هزار و ۲۹۴ هکتار بافت مسکونی روستایی از دیگر اقداماتی انجام گرفته در ثبت استان فارس در این مدت بوده که اقبال در گزارش خود به آن اشاره نمود.
سید مهدی هاشمی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان فارس که پیش از این به عنوان مدیرکل ثبت استانهای چهار محال و بختیاری و هرمزگان نیز خدمت کرده در این مراسم با تأکید بر سرلوحه قرار دادن سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در تنظیم برنامه ششم توسعه جهت توسعه ثبت رسمی و تثبیت مالکیتهای دولت و اشخاص در بستر کاداستر و تأکیدات رئیس قوه قضائیه و برنامههای راهبردی سازمان ثبت گفت: در تعامل با دستگاههای اجرایی و شورای قضایی استان ان شاء الله با نظارت، سرعت و برنامه ریزی بیشتر ماموریتهای مهم ثبت استان را به پیش میبریم.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های ساله «مهدی اقبال»، مدیر کل پیشین ثبت اسناد و املاک فارس تجلیل و «سید مهدی هاشمی»، به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل معرفی شد.
همچنین در سفریک روزه معاون امور اسناد سازمان ثبت کشور به استان فارس ساختمان جدید حوزه ثبتی زرقان نیز در زمینی به مساحت ۹۷۰ متر مربع و ۶۰۰ متر زیربنا که در دو طبقه و طی کمتر از یکسال احداث گردیده مورد بهره برداری قرار گرفت.