خبرگزاری کار ایران

به همراه تجلیل از ۴۷۰ حافظ کل و ۲۰ جزء قرآن کریم؛

جشنواره ملی جبرائیل امین در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود

 جشنواره ملی جبرائیل امین در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می شود
کد خبر : ۱۵۳۰۹۶۴

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) از برگزاری بیست و یکمین جشنواره ملی جبرائیل امین به همراه تجلیل از ۴۷۰ حافظ کل قرآن و ۲۰ جزء قرآن کریم به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در ۲۹ شهریورماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی امروز 27 شهریورماه در نشست خبری، افزود: امسال از 256 حافظ کل قرآن و 214 حافظ 20 جزء کشور که در یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند، تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: از میان این حافظان 252 نفر مرد و 223 نفر زن هستند که یک بانوی 58 ساله و 10 نوجوان زیر 20 سال در این مراسم تجلیل می‌شوند.

 مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه استان فارسی‌ها با 152 نفر در حفظ قرآن کریم پیشتاز هستند، بیان کرد: استان‌های کرمان با 63 حافظ، قم با 41 حافظ، تهران با 32 و خوزستان با 30 حافظ در رتبه‌های بعدی کشور قرار دارند.

شاهسونی با اشاره اشتغال و تحصیلات این حافظان، افزود: 53 نفر از حافظان قرآن کریم دارای تحصیلات حوزوی، 101 نفر با تحصیلات مرتبط دانشگاهی و 321 نفر از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، همچنین با توجه به تفاهم‌نامه همکاری که بین این موسسه و ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد کارکنان نیز در دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که در این راستا مرکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان در تهران راه اندازی می‌شود.

وی گفت: حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی و روزانه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) انجام می‌شود، دو سوم حافظان در مراکز شبانه‌روزی و یک سوم در روزانه تربیت می‌شوند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) افزود: موسسه بیت‌الاحزان از سال 1375 راه‌اندازی شده و هم‌اکنون بیش از 150 شعبه در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم دارد و هر سال، حدود یک‌صد هزار کودک در مهد و پیش‌دبستانی و بیش از هزاران نفر از نوجوانان و جوانان کشور تحت پوشش این موسسه قرآنی در مسیر حفظ قرآن قرار می‌گیرند.

محافل قرآنی استان نظم بیشتری گرفته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این نشست خبری گفت: مؤسسه بیت الاحزان در فرایند ۲۸ ساله فعالیت خود در تربیت حافظان قرآن کریم درخشیده و امروز هیچ جلسه قرآنی در سطح عالی کشور بدون حضور آن شکل نمی‌گیرد.

حمیدرضا قانعی افزود: فعالیت‌های این موسسه قرآنی از ایران نیز فراتر رفته بین‌المللی شده و امروز شاهد قرآن آموزانی از دیگر کشورها در مراکز این موسسه هستیم.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اظهار کرد: امروز محافل قرآنی استان با محوریت شورای توسعه قرآنی نظم بیشتری گرفته است.

مشارکت ۴۷ مرکز قرآنی فارس در طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست از مشارکت ۴۷ مرکز و مؤسسه قرآنی استان در طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن تا پایان سال جاری خبر داد.

احمدرضا نداف گفت: در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و با توجه به منشور ایفای نقش مؤثر مؤسسات و نهادهای قرآن در تحقق این هدف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم را به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام تا پایان سال جاری اجرا می‌کند.

وی افزود: در این طرح استان فارس پیشرو از استان‌های دیگر در میزان ثبت‌نام و فراخوان جذب مراکز قرآنی بوده است و ۴۷ مرکز و مؤسسه قرآنی در این طرح شرکت کرده‌اند و کلاس‌های حفظ در آن‌ها تشکیل شده و قرآن‌آموزان در آن‌ها در حال آموزش هستند.

نداف بیان کرد: در این طرح که با همراهی معنوی شهدای گرانقدر به‌عنوان یار معنوی حافظان و با شعار «هر حافظ، در پناه یک شهید» قوت یافته است، قرار است طی برنامه‌ای مدون و مستمر با حمایت تمام دستگاه‌های مربوطه و همت مؤسسات قرآنی مردمی کشور، یکی از بهترین مدل‌های اجرای طرح‌های آموزش بر مبنای حمایت مادی هدفمند و خروجی واقعی به مرحله اجرا برسد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اظهار کرد: این طرح قرآنی بزرگ و ارزنده از ابتدا تا انتها در بستر سامانه جامع قرآنی حمد برگزار می‌شود.

نداف به اهداف طرح مذکور اشاره کرد و افزود: از اهداف این طرح قرآنی می‌توان به ایجاد انس با قرآن کریم در میان اقشار مختلف مردم و عمل به تعالیم انسان‌ساز قران از طریق آموزش ۴۰ هزار حافظ، احیای فعالیت مؤسسات قرآنی، افزایش میزان توانمندی و جایگاه مؤسسات قرآنی در برنامه‌ها و حرکات فرهنگی، تقویت و غنای سخت‌افزاری و زیرساخت‌های اجرایی مؤسسات برای آموزش تخصصی ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار و ارتقای علمی و عملی مربیان قرآنی حوزه حفظ، شفاف‌سازی و ایجاد بانک اطاعلاتی جامع از فعالیت‌ها، عملکردها و دستاوردهای مؤسسات در حوزه حفظ قرآن، افزایش اقبال عمومی جامعه به قرآن و معارف آن و تسهیل دسترسی عمومی جامعه به کلاس تخصصی حفظ اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز