خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح شد؛

نقش کمیسیون عالی معاملات شهرداری در سازندگی شیراز

نقش کمیسیون عالی معاملات شهرداری در سازندگی شیراز
کد خبر : ۱۵۱۷۴۸۴

در آیین تجلیل از دبیران و اعضای کمیسیون عالی معاملات شهرداری شیراز بر صیانت مدیریت شهری به‌عنوان کلیددار شهر از امانت مردم و بیت‌المال و نقش ویژه این کمیسیون در سازندگی این کلان‌شهر تأکید شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در آیین تجلیل از اعضای کمیسیون عالی معاملات شهرداری شیراز بابیان اینکه کسب درآمد و هزینه کرد در مدیریت شهری امری سخت است، اظهار کرد: علاوه بر کسب درآمد که خود به‌سختی انجام و کاری تخصصی است، هزینه‌کرد و خرج کردن هم کاری سخت و تخصصی است که باید طبق قانون و آیین‌نامه‌های مالی این کار انجام شود.

این مقام ارشد شهرداری شیراز که روند تشکیل و برگزاری کمیسیون عالی معاملات را برمی‌شمرد، به حفظ بیت‌المال تأکید ویژه کرد.

وی بابیان اینکه مدیریت شهری کلیددار شهر است، گفت: ما به‌عنوان کلیدداران شهر وظیفه صیانت و حراست از امانت مردم و بیت‌المال را داریم.

اسدی ضمن قدردانی از افسانه خواست‌خدایی ناظر شورای اسلامی شهر در کمیسیون عالی معاملات و اعضای آن گفت: سال ۱۴۰۲ حجم کار در این کمیسیون نسبت به سال قبل آن دو برابر شده و این جای تقدیر دارد.

وی بابیان اینکه کار در این کمیسیون با کمیسیون‌های دیگر متفاوت است، گفت: اما این کمیسیون کاری به‌شدت سنگین دارد.

افسانه خواست‌خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی در کمیسیون عالی معاملات شهرداری شیراز که تقدیر از دبیران و اعضای این کمیسیون را با توجه به تلاش بی وقفه و تعهدشان در راستای حفظ منافع شهر و شهروندان به شهردار شیراز  پیشنهاد داده بود، نیز در این آیین اظهار کرد: بی شک تعدد معاملات این کمیسیون نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه و مستمر مدیریت شهری است، منتها چگونگی عملکرد این کمیسیون در حفاظت از منافع و اموال عمومی شهر و شهروندان موضوعی بسیار با اهمیت است که با نظارت بر آن کمیسیون، در  اعضای این کمیسیون و دبیران آن محرز است.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد تبدیل کلان‌شهر شیراز به یک کارگاه بزرگ عمرانی هستیم، قطعاً نقش این کمیسیون به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظارتی و اجرای معاملات عالی با پیمانکاران نقش غیرقابل انکاری است.

این عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر تلاش اعضای این کمیسیون مبتنی بر جلوگیری از هرگونه فساد و قطع ایادی پنهان بیان کرد: با توجه بحث نظارتی که در یکسال گذشته انجام شده است، بی شک در موارد معاملات عالی متعدد، دقت نظر، هوشیاری و تجربه اعضا و دبیران این کمیسیون موجب حفظ حقوق و اموال شهر، شهروندان و بیت‌المال شده است.

خواست‌خدایی با تصریح بر مدیریت  محمدحسن اسدی در قامت شهردار شیراز از تلاش بی‌وقفه و مستمر وی و خدمتگزاری صادقانه اعضای کمیسیون معاملات شهرداری،  مدیران و کارکنان شهرداری در آبادانی این کلان‌شهر تشکر و قدردانی کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز بابیان اینکه عمده معاملات شهرداری در این کمیسیون انجام می‌شود، به افزایش چشمگیر این معاملات اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در این کمیسیون انجام می‌شود، بر این است تا بتوان نسبت به تکلیف شورای اسلامی شهر در تحقق بودجه عمل کرد.

حمیدرضا اسماعیلی به آمار مقایسه‌ای انجام معاملات در این کمیسیون پرداخت و گفت: تعداد کل مناقصات و مزایدات در کمیسیون عالی معاملات شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۱، ۸۲۱ مورد با جمع مبلغ قرارداد بالغ‌بر ۳۴ هزار میلیارد ریال بوده که این موضوع در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۱۴ مورد و جمع مبلغ قراردادی بالغ‌بر ۸۱ هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی بودجه درآمدی شهرداری در سال ۱۴۰۲ و ۹۷.۵ درصدی بودجه هزینه‌ای، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که شهرداری در مسیر خوبی پیش رفته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: در سنوات گذشته تعداد جلسات کمیسیون عالی معاملات در ماه به چند جلسه بیشتر برگزار نمی‌شد، اما به هفته‌ای سه جلسه رسید و در ماه‌های انتهای سال تا هفته‌ای ۴ جلسه هم برگزار شد.

وی رشد بودجه و درآمد را نشان از عزم جزم شهرداری شیراز در ساختن شهری بهتر شایسته شهروندان با درایت سکاندار این شهر دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز