خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان مطرح کرد؛

پروژه های نیمه تمام فارس با طرح نشاندارکردن مالیات ها تأمین اعتبار می شوند

پروژه های نیمه تمام  فارس با طرح نشاندارکردن مالیات ها تأمین اعتبار می شوند
کد خبر : ۱۵۱۶۷۵۹

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه برای ۱۳۸ پروژه در استان فارس حدود ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای مالیاتی تعیین و نشاندار شده است،گفت: در اجرای طرح نشاندارکردن مالیات ها از ۱۳۸ پروژه در حال اجرا در استان فارس ۹۵ پروژه از محل پرداخت های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی امروز دوشنبه ۲۲ مرداد در نشست خبری افزود: در استان فارس حدود ۱۹۰ هزار و ۵۶۰ نفر مودی مالیاتی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کردند که مالیات ابرازی آنها حدود ۲هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: مالیات افرادی که از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کردند با همین مبلغ قطعی می شود؛ از اشخاص حقیقی حدود هفتاد هزار نفر اظهارنامه تسلیم کرده اند؛ اظهارنامه هم به شکلی است که اداره امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات اقدام میکند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم هر ساله توسط سازمان امور مالیاتی برای صاحبان مشاغل و بعضی از گروه های شغلی در نظر گرفته می شود؛ طبق تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور می تواند برخی از مشاغل را که میزان درآمد فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف مانند نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائهی اظهارنامه مالیاتی معاف کند.

وی وصولی مالیات تبصره ۱۰۰ را حدود ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: وصولی از محل اظهارنامه عادی حدود ۷میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: طرح نشاندار کردن مالیات ها به منظور مردمی کردن اقتصاد مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد که اجرای طرح مزبور برای مودیان انگیزه بخش است و باعث می شود احساس کنند می توانند با انتخاب محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، در مسیر خدمات دولت و اولویت های پروژه های ملی و استانی نقش آفرینی کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات های پرداختی به پروژه های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: پروژههای نیمه تمامی که در مرحله نهایی با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند می توانند با این طرح تأمین اعتبار شوند؛ البته اداره کل امور مالیاتی، مالیات را وصول می کند و به حساب خزانه می ریزد و سازمان برنامه بودجه روند تخصیص و پرداختش به پروژه را انجام می دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز