خبرگزاری کار ایران

شهردار لامرد خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید شهرداری لامرد در هفته دولت امسال

آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید شهرداری لامرد در هفته دولت امسال
کد خبر : ۱۵۱۵۳۴۶

شهردار لامرد از نهایی شدن و ابلاغ طرح جامع شهر در همین ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، علی محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه‌ی مسئولان  و مردم می بایست مشارکت و همکاری کنند تا شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر شهر لامرد باشیم، گفت: اکنون شهرداری لامرد ١٢ پروژه عمرانی فعال دارد، بودجه ١۴٠٢ شهرداری ١۵٨ میلیارد تومان پیش بینی گردید  که ١٢٨ میلیارد تومان محقق شد و امسال (١۴٠٣) ٢۵٠ میلیارد تومان مصوب شد که ٧٣ درصد به اعتبارات عمرانی و مابقی ان  جاری است و به‌رغم محدودیت‌ها ابتدای سال، در ۴ ماهه نخست سال جاری حدود ۵٣ میلیارد تومان محقق شد.

وی ادامه داد:  متأسفانه تاکنون یک ریال هم از صنایع به پروژه‌های شهرداری کمک نشده است و به‌رغم استفاده صنایع بویژه سالکو از زیرساختهای شهر، امیدواریم با پیگیری‌های نماینده و فرماندار از کمک مالی آنان بهره مند شویم.

شهردار لامرد اضافه کرد: ما انتظار داریم بلوار میدان حیاتی به سمت سایت انرژی بر (منطقه ویژه اقتصادی) را صنایع متقبل شوند و از لبه گذاری، اجرای جاده سلامت، روشنایی و زیباسازی، ایجاد المان ها و فضاهای تبلیغاتی آنرا طبق طرح پیشنهادی انجام دهند.

محمودی از نهایی شدن طرح جامع شهر لامرد و ابلاغ پایانی آن نهایتا در همین ماه جاری خبر داد.

به گفته وی، ٧٠ درصد جرایم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری اختصاص یابد و این درآمد می‌تواند در زمینه اصلاحات ترافیکی هزینه شود که پرداخت نشده است و علی رغم محدودیت بودجه‌ای، سال گذشته ١٣ مورد اصلاح ترافیکی انجام شد.

وی بیان کرد : ساختمان اداری شهرداری حدودا ٣٠ سال از عمر آن می‌گذرد و باتوجه به فضای محدود جهت خدمت رسانی به شهروندان، در شان شهر لامرد نیست و برای ارتقای درجه شهرداری در آتی نیز جانمایی ساختمان جدید، واقع در محل شهرک ایثار صورت گرفت و در هفته دولت عملیات اجرایی ان آغاز می‌شود.

محمودی، اجرای شهرداری الکترونیک درخصوص ارائه خدمات مختلف برخط به شهروندان اعم از صدور پروانه ساخت و اخذ مجوزها و...، نرم افزار مربوطه خریداری و نقشه برداری از شهر صورت گرفت که در جریان اجرای این طرح، پرونده های فیزیکی  از ابتدای فعالیت شهرداری تا کنون مستندسازی می‌شوند که جهت اجرای این پروژه؛ حدود ٧ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

شهردار لامرد در پاسخ به خبرنگاران درخصوص ساماندهی سایت دفن زباله گفت: تصمیم گیری درخصوص سایت دفن زباله به استناد ماده ١٢ مدیریت پسماند، وزارت کشور متولی آن است که امورات آن در شهرستان مربوط به فرمانداری با هماهنگی محیط زیست است. محدوده دفن زباله فعلی واقع در جنب سایت انرژی بر از ٢٣ هکتار نیز ٣ هکتار باقی مانده و ٢٠ هکتار در محدوده فنس سایت انرژی‌بر قرار دارد و مکان جدید که از مدتها قبل مجوزهای استفاده از آن اخذ شده، فرمانداری انرا دارای تنش اجتماعی می‌داند لذا در حال حاضر باید تمامی دستگاه‌های مرتبط، مردم و صنایع همکاری کنند تا روند آسیب‌زای فعلی اصلاح گردد.

وی گفت: با استعلام از پیمانکار خدمات شهر، بین ۶ تا ١۰ تن زباله در روز  مربوط به واحدها و صنایع مستفر در منطقه ویژه لامرد است که باید انها در زمینه ساماندهی سایت همکاری کنند.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز