خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه چهار شیراز مطرح کرد؛

تکلیف سرمایه گذاری منطقه چهار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است

 تکلیف سرمایه گذاری منطقه چهار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است
کد خبر : ۱۵۱۳۷۶۸

باغ موزه گبه و صنایع دستی در منطقه چهار به بهره برداری می رسد

شهردار منطقه چهار شیراز با اشاره به اینکه 3 هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری برای این منطقه تعریف و در دست اقدام است، گفت: امسال تکلیف بودجه عمرانی شهرداری منطقه چهار 570 میلیارد تعریف شده است و در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۶ درصد آن کسب شده است.

به گزارش ایلنا، حسام الدین اسدزاده امروز 15 مرداد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: باغ سه گوش در محل ورودی کارخانه سیمان با مساحت 10 هکتار با اعتباری 495 میلیارد تومان خریداری شد.

وی ادامه داد: برای بهسازی این باغ تاکنون حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است و تا سال آینده تحت عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه چهار شیراز با اشاره به اینکه چندین هکتار به مجموعه باغ ها در منطقه چهار اضافه شده است، یادآور شد: باغ سه گوش تا سال آینده این باغ تحت عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

اسدزاده با اشاره به اینکه باغ ایرانی 70 درصد پروژه های عمرانی تکمیل شده است و یک جاذبه گردشگری محسوب می شود، افزود: این باغ تا دهه فجر به بهره برداری می رسد و روی نقطه بلوار مهندسین 226 هکتار فضا در این منطقه وجود دارد.

شهردار منطقه چهار شیراز با بیان اینکه  شهرداری منطقه چهار از حیث وسعت و جمعیت، پر جمعیت ترین منطقه شهری محسوب می شود، گفت: 300 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و وظیفه ذاتی ما را بیشتر می کند .

وی گفت: فضای سبز 10 هکتاری از جمله زمین هایی است که بعد از جابجایی کارخانه در اختیار قرار می گیرد و عملیات عمرانی بعد از انتقال سند انجام می شود.

اسدزاده افزود: منطقه چهار خواستگاه روان آب های منطقه 6 و یک بودند که به دلیل وجود تقاطع ها محل آبگرفتگی می شود که برای رفع آن عملیات لوله گذاری به وسعت 2 کیلومتر از میدان معلم - بلوار مطهری - خیابان هویزه تا رودخانه چناررهدار شکل می گیرد و 100 میلیارد تومان هزینه اعتبار آن خواهد بود و بخشی از لوله گذاری انجام شد و پس از اجرای این لوله گذاری شاهد آب گرفتگی نخواهیم بود.

وی در ادامه به خدمات به محلات هدف کمتر برخوردار سطح منطقه از جمله محله کشن، درکی، عادل آباد اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه پروژه زورخانه و فرهنگ سرای پارک‌ نوید محمدی کشن در دست اقدام است که در حال اخذ پیمانکار برای اجرای عملیات هستیم.

شهردار منطقه چهار شیراز به باغ جنت به عنوان یکی از پتانسیل بالا در منطقه چهار اشاره کرد و گفت: باغ جنت به عنوان پارک بزرگ شهری است که پروژه خوبی از جمله شهربازی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بخش در دست اقدام است و تا دهه فجر عملیات آن آغاز می‌شود.

اسدزاده ادامه داد: در ضلع شرقی خیابان فرزدقی سردر ورودی فاخر تعریف شده و آمفی تئاتر روباز طراحی شده و همچنین زورخانه مرکزی شهر شیراز و زمین‌والیبال و فوتبال ساحلی و پارک کودک در دست طراحی است.

وی به چندین پروژه در سطح منطقه چهار اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت شاهد اجرای عملیات پروژه هستیم و دوربرگردان در کمربندی به جهت تسهیل در تردد و کاهش تصادف در دست اقدام است و در نهایت لوپ شمال شرقی شهیدان یغمور که موجب ترافیک جنوب به میدان پارسه بود، در دستور کار قرار دارد که با اجرای این لوپ ترافیک پارسه برطرف خواهد شد و ایمنی کمربندی بالا می‌رود.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه از ظرفیت آگاهانه و هوشمندانه رسانه ها استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: این ظرفیت می تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و سرانه رضایتمندی عمومی را افزایش دهیم و رسالت بزرگ رسانه ها، انعکاس کمبودها و مشکلات مردم به مسئولین است و از سوی دیگر دستاوردهای نظام و مدیریت شهری را هم به خوبی به مردم برسانید و این پروژه ها که در این شرایط خاص اقتصادی شکل می گیرد، باید بیش از پیش به مردم گفته شود.

مصطفی کیانی رحیمی درخصوص طرح‌های ترافیکی هم خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی موقت در بازه زمانی مشخص موجب گرفتن الگوی ترافیکی می‌شود و براساس آن تصمیم ترافیکی تکمیل می‌شود که آیا یک معبر به جای سابق خود برگردد یا شرایط فعلی تثبیت شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز