خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس:

فعالیت‌های شورا مستندسازی می‌شود

کد خبر : ۱۵۱۲۲۵

برای خوب اداره کردن شورای هیئات مذهبی نیاز به تقویم کاری، تقسیم کار، پالایش و ترمیم هیئات و آموزش موثر در زمینه فرهنگی، اشعار و مداحی داریم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: برای خوب اداره کردن شورای هیئات مذهبی نیاز به تقویم کاری، تقسیم کار، پالایش وترمیم هیئات و آموزش موثر در زمینه فرهنگی، اشعار و مداحی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری ظهر امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند در جمع خبرنگاران افزود: پر کار‌ترین سازمان‌های مردم نهاد هیئات مذهبی هستند که ریشه و پیشینه‌ای دیرینه دارند و گذشتگان و بنیانگذارانی چون مرحوم آیت الله نور خدمات بسیار ارزنده‌ای در این راه انجام داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحثآموزش و آشنایی مداحین با اشعار و موضوعات با سند محکم و دور از مسایل خرافی افزود: در این خصوص هماهنگی با آموزش و پرورش، تشکیل کمیته‌های آموزشی نظارتی از دستور کار‌های این شوراست.

مختاری تقارن ایام فاطمیه با نوروز را یک عنوان یک فرصت قلمداد کرد و افزود: با توجه به اینکه استان فارس در ایام نوروز مقصد تعداد زیادی از مسافران است برای معرفی شعائر مذهبی و پیام فاطمیه بایداز این فرصت استفاده لازم را برد.

رییس شورای هیئات ساخت کوچه‌های بنی هاشم، پخت آش و حلیم نذری، برپایی نمایشگاه و برگزاری بزرگ‌ترین تعزیه فاطمیه در شیراز را از مهم‌ترین برنامه‌های این شورا درایام فاطیه عنوان کرد.

مختاری ضمن قدردانی از مسئولین پیشین این شورا افزود: متاسفانه از فعالیت‌های ادوار گذشته هیچ مستنداتی موجود نیست که بنا داریم از این پس تمام فعالیت‌ها و مراسم را با مستند سازی بصورت آرشیو در آوریم.

مختاری بابیان این مطلب که وجود فرق مختلف، کلیسای‌های خانگی و ماهواره از پر چالش‌ترین مسایل روز است افزود: هیئات مذهبی پیش قراولان مبارزه با این پدیده‌ی نوظهور در عرصه دین و فرهنگ پایتخت فرهنگی کشور هستند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز