خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

تدوین بسته‌ جامع سرمایه‌گذاری منطقه ویژه لامرد نهایی شود

تدوین بسته‌ جامع سرمایه‌گذاری منطقه ویژه لامرد نهایی شود
کد خبر : ۱۵۰۰۲۸۴

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس ضمن تقاضای معرفی هرچه بیشتر منطقه ویژه لامرد به سرمایه‌گذاران ،خواستار تدوین بسته‌ جامع سرمایه‌گذاری مرتبط با ظرفیت‌های این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «سید موسی موسوی» نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در آیین اغاز ساخت شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس در منطقه ویژه لامرد، گفت: تشکیل شرکت مس در آذرماه سال گذشته در هیات دولت مصوب شد و با امکان‌سنجی مناطق مختلف و ارزیابی مزایا و ظرفیتهای منطقه ویژه لامرد، این نطقه از کشور مورد تایید قرار گرفت و  ساخت شهرک آغاز شد.

وی ضمن قدردانی از وزارت صمت، ایمیدرو و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان تحقق ایجاد شهرک یاد شده، افزود :حقیقتا با همه وجود از نگاه بلند ایمیدرو برای توسعه کانون صنعتی لامرد تشکر می‌کنم و پیشنهادی دادیم و مقرر شد یک مشاور سرمایه‌گذاری توسط منطقه ویژه لامرد اخذ شود و طرحهای سرمایه‌گذاری را تدوین و قابل ارائه به صاحبان سرمایه باشد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: سرمایه‌گذاران بومی مناطق لامرد و مهر و جنوب کشور تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه لامرد دارند لذا تدوین بسته های سرمایه‌گذاری باتوجه به ظرفیت‌های این منطقه در دستور کار قرار گیرد که  در کنار جذب سرمایه‌گذار داخلی نیز هدایت سرمایه‌گذاران بومی ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس به تاسیس کارخانه‌ها در منطقه لامرد هم پیگیری شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در همه‌ی ابعاد باید بیشتر معرفی شود و خوشبختانه ایمیدرو در تخصیص اعتبار برای زیرساختهای سرمایه‌گذاری کم نگذاشته است و لازم است همه‌ی ظرفیت‌های این منطقه بالفعل شود.

در ادامه طرح این مباحث‌؛ کوروش فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه لامرد اظهار کرد :  ما مطالعات طرحهای پتروشیمی سایت پایین دستی و پتروشیمیایی شامل 25 طرح را تعریف کردیم، برای پایین دست آلومینیوم نیز 10 طرح مرتبط توسط دانشگاه خوارزمی تهیه گردید و در ادامه از مجری طرح مس هم تقاضا داریم طرحهای مرتبط با تکمیل زنجیره مس را آماده کنند و با ارائه یک کتابچه کامل سرمایه‌گذاری، رایزنی و جذب سرمایه‌گذاران را آغاز کنیم.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز