خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

مدیریت شهری باید تمام شهر را یکسان ببیند

کد خبر : ۱۴۸۷۶۲

باید هر جای شهر را به اندازه خود آن دید و دقت کرد که هر منطقه نیازهای ویژه خود را دارد.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز گفت: توسعه پایدار باید تمام نقاط شهر را پوشش دهد و نمی‌شود که یک نقطه را دید و نقطه‌ای را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه هر جای شهر که ضعف داشته باشد بر روی نقاط دیگر تأثیر می‌گذارد، افزود: از این رو باید هر جای شهر را به اندازه خود آن دید و دقت کرد که هر منطقه نیازهای ویژه خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک جا نیاز به آسفالت و جایی دیگر به فرهنگسرا نیاز دارد و مدیریت شهری نباید به یک محله یا منطقه تعصبی داشته باشد.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه بهسازی معابر به زمان خاصی محدود نمی‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر چند قرارداد برای لکه‌گیری و روکش آسفالت با سازمان عمران و سازمان موتوری منعقد و به امضای من رسیده که اولویت با منطقه مرکز سیاسی، فرهنگی و مذهبی شیراز است که بیشتر مورد استفاده عموم قرار دارد و اولویت دوم خیابان‌های فرعی و اولویت سوم محلات است.

وی در مورد وجود ساختمان‌های زیبا به عنوان نمادهای کلانِ ‌شهری نیز گفت: شهریت یک شهر به ساختمان‌های بلند آن نیست چنان‌که بسیاری از مناطق شهرهای مهم کشور خود ما و دنیا که واجد حیات مدنی و ارزش فرهنگی است چندان ساختمان بلند ندارد.

علیرضا پاک‌فطرت ابراز داشت: از سویی برای احداثساختمان بلند در وهله نخست باید ببینیم که آیا نیازی به مرتفع‌سازی در آن نقطه هست یا خیر و اگر نیاز است آیا از نظر ترافیکی، بافت محلی و تناسب معماری، امکان تعریض خیابان و تسهیل در تردد این کار مناسب است یا خیر.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز