خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز:

روابط عمومی پاسخگوی مطالبات و حقوق مردم باشد

روابط عمومی پاسخگوی مطالبات و حقوق مردم باشد
کد خبر : ۱۰۷۷۵۷۸

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که روابط عمومی متخصص، آزاد و مختار، اگرچه از تلاش برای ارائه‌ تصویرِ خوب اما صادقانه از سازمان خود دریغ نمی‌کند، در سوی دیگر مراقبت می‌کند که پاسخگوی مطالبات و حقوق مردم هم باشد.

به گزارش ایلنا سجاد بنام ضمن گرامیداشت 28 اردیبهشت روز روابط عمومی، گفت: آنگونه که از عنوان و تعریف «روابط عمومی» برمی‌آید، این عنصر کلیدی در هر مجموعه‌ای، مسئولیت مدیریت فرایند ارتباط بینِ هر سازمان یا نهادی با عموم مخاطبان و مردم را بر عهده دارد؛ رسالتی سنگین که تفصیل و تشریح اهمیت آن، تکراری ملال‌آور و زیاده‌گویی می‌نماید.

او در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران روابط عمومی، هرگز جایگاه خود را نیافت و با وجود حجم کار و مسئولیت، نمود و بروز مناسبی ندارد، گفت: الگوواره‌های رنگارنگ و تعریف‌های ناهمسو از روابط عمومی، تنوع و تضاد در خواسته‌ها و توقعات مردم و مدیران سازمان‌ها، ضعف حرفه‌ای و تخصصی درونی، نگاه‌های سنتی و بسته در محیط‌های اداری، در نگاهی بدبینانه سیاست سیستماتیک و هدفمند علیه این مجموعه و عوامل مختلفی را می‌توان در این زمینه به عنوان دلیل مطرح کرد.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسئولیت روابط عمومی در هر سازمان و مجموعه‌ای بسیار کلیدی و حساس است، آزادی و اختیار را حلقه‌های گمشده در زنجیر فعالیت این تشکیلات بیان و راهکارهایی برای آنچه او نجات روابط عمومی‌ها می‌داند، دانست.

بنام با تاکید براینکه پاسخ به این سئوال نیازمند بحث و واکاوی عمیقی دارد، گفت: در واقع روابط عمومی، به عنوان یکی از فرزندان دموکراسی، دچار بیماری و ناتوانی مُزمنی شده است؛ درست مانند برادر دیگرش یعنی رسانه که درد مشترکی دارد و حتی شاید بتوان گفت به دلیل پشتوانه ضعیف‌تر، حال وخیم‌تری را می‌گذراند.

بنام، ادامه داد: به نظر من راهکار اساسی و ریشه‌ای برای کاهش معضلات و چالش‌های نهاد روابط عمومی در راستای برقراری ارتباط دوسویه و تعامل سازنده با عموم مردم، «آزادی» و «افزایش اختیارات» آنها، البته پس از آموزش و تخصصی کردن این نهاد است.

  

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز