خبرگزاری کار ایران

طی دوسال گذشته دراستان چهارمحال و بختیاری

۲۵ درصد واحد های صنعتی تعطیل شدند

۲۵ درصد واحد های صنعتی تعطیل شدند
کد خبر : ۱۸۱۲۸۶

یک هزار و ۲۳۳ واحد صنعتی و تولیدی دراستان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در دو سال گذشته ۲۵ درصد این واحدها به دلیل مشکلات مالی، نداشتن سرمایه در گردش، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات واردات تجهیزات و سوء مدیریت تعطیل شده است.

طی مراسمی بمناسبت روز صنعت ومعدن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش صنعت و معدن از۱۷ واحد فعال صنعتی و معدنی در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، سید نعیم امامی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: یک هزار و ۲۳۳ واحد صنعتی و تولیدی دراین استان وجود دارد که در دو سال گذشته ۲۵ درصد این واحدها به دلیل مشکلات مالی، نداشتن سرمایه در گردش، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات واردات تجهیزات و سوء مدیریت تعطیل شده است.
وی افزود: مابقی واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.
به گفته امامی؛ میزان سرمایه گذاری تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را ۱۵هزار میلیاردریال و ظرفیت اسمی اشتغال در این واحد ها را ۲۴ هزار نفر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری جایگاه صنعت استان در کشور را هفدهم عنوان کرد و گفت: دراین استان واحدهای صنعتی غیرفلزی از نظر تعداد، واحدهای ساخت فلزات از نظر حجم سرمایه گذاری و واحدهای محصولات غذایی و آشامیدنی از نظر اشتغال رتبه های اول هر بخش را دارند.
امامی افزود: هم اکنون ۱۷۴ معدن در چهارمحال و بختیاری در زمینه کانی های غیرفلزی، فلزی و خاک های نسور فعال است که ۳.۴۱ درصد از معادن کشور را شامل می شود.
وی تصریح کرد: استخراج موادمعدنی از معادن استان سالانه ۵میلیون و ۵۰۰ هزارتن است که ۱.۲ درصد میزان تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۳نفر در معادن استان مشغول بکار هستند، ادامه داد: این استان در فعالیت های معدنی در کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.
امامی، تولید سنگ مرمریت، سنگ لاشه، سنگ گچ، آهک صنعتی، مواد معدنی سیمان، سلیس، خاک نسوز، سولفات و مس را مهمترین مواد معدنی استان دانست.
وی تعامل بین بخشی بین بخش دولتی و فعالان صنعت و معدن، اصلاح شیوه نامه های صدور جواز فعالیت برای این بخش ها و حذف و احصاء موانع قانونی دست و پاگیر را خواستار شد.
در این آیین از تعدادی از فعالان بخش تولید و صنعت که بیشترین تلاش را در یک سال اخیر داشتند با اهدا لوح تقدیر شدند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز