دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفتگو با ایلنا:
پیشنهاد عرضه دو خودرو به عنوان پایلوت با هر قیمتی را دادهایم
بر این اساس انجمن نیز پیشنهاد عرضه دو خودرو به صورت پایلوت با کیفیت بالاتر را داد که با هر قیمتی که(قیمت تمام شده) شد آن را به بازار عرضه کنند و هیچ قیمت گذاری دستوری برای این دو محصول صورت نگیرد.
پیشنهاد عرضه دو خودرو به عنوان پایلوت با هر قیمتی را دادهایم.
آرش محبینژاد، در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رشد تولیدات خودرو طی ماههای گذشته، اظهار داشت: با افزایش تولیدی که در ماههای گذشته شاهد بودیم به نظر میرسد تولید خودرو از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه نیز عبور کند اما اینکه چه میزان مردم از تولیدات داخل استقبال خواهند کرد به میزان کیفیت خودروها بستگی دارد.
وی افزود: درست شدن این چرخه معیوب(کیفیت) زمانبر است و کسب رضایت مردم هم کار آسانی نیست.
محبینژاد با اشاره به پژوهشی که اخیرا از سوی انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو بر روی ۱۰۰ نفر در خصوص افزایش کیفیت پراید و سمند صورت گرفته است گفت: از این افراد سوال شد که آیا تمایل دارند با افزایش کیفیت این دو خودرو قیمت آن بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد کند یا می خواهند با همین کیفیت و قیمت پایین تر آن را تهیه کنند؟ که بالای ۶۰ درصد از این افراد پاسخشان مثبت بود و خواستار افزایش کیفیت خودرو و افزایش نرخ ها بودند.
وی افزود: بر این اساس انجمن نیز پیشنهاد عرضه دو خودرو به صورت پایلوت با کیفیت بالاتر را داد که با هر قیمتی که(قیمت تمام شده) شد آن را به بازار عرضه کنند و هیچ قیمت گذاری دستوری برای این دو محصول صورت نگیرد.
محبینژاد افزود: در صورتی که قیمت یکسری از خودروها آزاد باشد مردم قدرت انتخاب بهتری خواهند داشت همچنین در صورتی که اقتصاد آزاد شود و قیمت بر اساس هزینههای تولید و عرضه و تقاضا عرضه شود هیچ خودروساز خارجی توان رقابت با خودروسازان داخلی را نخواهد داشت زیرا نیروی کار ارزان، پتانسیل بالقوه و مزیتهای نسبی در تولید داخل و نیز نیروی متخصص تحصیلکرده که نمونه آن در هند و چین وجود ندارد و همچنین مزیت سوقالجیشی کشور از جمله پتانسیلهای صنعت خودرو در ایران محسوب میشود.