خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور عشایر کشور:

پوشش بیمه ای دام عشایر سرعت می گیرد

پوشش بیمه ای دام عشایر سرعت می گیرد
کد خبر : ۲۱۸۵۷۲

در نظر داریم تا پایان سال جاری حداقل ۴۰ درصد دام عشایر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

رییس سازمان امور عشایر کشور از تسریع گرفتن پوشش بیمه ای دام عشایر در کوتاهترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال جاری حداقل ۴۰ درصد دام عشایر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی با اشاره به پائین بودن درصد دام های بیمه شده عشایر نسبت به کل دام های آنها، افزود: با وجود پیگیری های مستمر در سنوات گذشته هنوز سهم دام های بیمه شده عشایر نسبت به کل دام های این جامعه به دلایل گوناگون بسیار ناچیز است.

وی نقش دام و دامداری را در زندگی و فعالیت عشایر بسیار موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به نوع زندگی و فعالیت جامعه عشایری و جایگاهی که دام و دامداری در زندگی روزمره آنان به ویژه در بعد اقتصادی دارد، تأمین و ایجاد امنیت خاطر از جبران خسارت های ناشی از حوادثغیرمترقبه در مواقع اضطراری از اولویت ها و ضرورت های این جامعه مولد است.

قندالی تحقق این آرامش را به طور صرف از طریق ایجاد بیمه فراگیر دام عشایر میسر دانست و گفت: تحقق این هدف در مرحله نخست مستلزم یک عزم ملی توسط تصمیم گیران، تصمیم سازان و جامعه هدف به ویژه مدیران امور عشایر استان ها و نیز ارکان تشکل های مردم نهاد است.

رییس سازمان امور عشایر تأکید کرد: این ضرورت احساس می شود که باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ارائه یک برنامه مدون، دقیق، موثر و کارا برای تحت پوشش بیمه قرار دادن دام در اختیار عشایر تا پایان سال ۹۳ به میزان حداقل ۴۰ درصد دام این جامعه اقدام شود.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه در بیمه دام عشایر، افزود: اصلاح رویکرد چرخه بیمه از جمله واگذاری تمام امور مرتبط شامل کارگزاری و نظارت براساس موافقت صندوق توسعه محصولات کشاورزی و سهم حق بیمه برای هر دام در این بخش از ظرفیت های استثنایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت بهره برداری از آن در موعد مقرر انجام شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اظهار امیدواری کرد: در صورتی که تمام دام های عشایر تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند، گام بلندی برای امنیت تولید گوشت قرمز و خودکفایی کشور در این محصول اساسی برداشته می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز