خبرگزاری کار ایران

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین:

صنایع دستی کشور فاقد دانش بازرگانی است

صنایع دستی کشور فاقد دانش بازرگانی است
کد خبر : ۲۱۵۸۱۸

حداقل دستمزد‌ها در چین سه برابر حداقل دستمزد‌ها در کشور ماست پس اگر تاجری کالای درجه دو و سه را به چین ببرد اشتباه کرده و باید تمرکز بر روی کالاهای نفیس باشد.

حریری با اشاره به واردات کالاهای ساخته شده بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به چین افزود: در این مدت ۳۳ درصد کالای ساخته شده به چین وارد شده و اقتصاد چین در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجیدرضا حریری، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، در نشست بررسی فرصت‌های صادراتی ایران به چین در حوزه صنایع دستی و صنایع وابسته که با حضور بیژن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری برگزار شد با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیازمند تزریق دانش و مدیریت بازرگانی هستیم اظهار داشت: صنایع دستی کشور فاقد دانش بازرگانی است و همین موضوع باعثشده تا کمبود‌ها به چشم آید.

حریری تصریح کرد: در بخش صادرات صنایع دستی نباید چندان به دولت متکی بود، در کل دنیا افرادی که صنایع دستی را تولید می‌کنند که صنایع خرد را بر عهده دارند.

وی با اشاره به روابط تجاری ایران و چین افزود: ما در صدد افزایش صادرات به چین هستیم و چین می‌تواند به عنوان بازاری برای صادرات صنایع دستی ایران باشد زیرا تمرکز چینی‌ها در سالهای اخیر بر روی بخش‌های هایتک، تکنولوژی و الکترونیک است.

حریری تصریح کرد: آنچه حائز اهمیت است این است که دولت چین در برنامه پنج ساله خود افزایش واردات تا دو و نیم برابر را دارد و این واردات تنها در بخش انرژی و مواد اولیه نخواهد بود و کالاهای ساخته نیز نقش بیشتری در واردات این کشور خواهند داشت و این موضوع فرصت مناسبی برای ایران است.

حریری با اشاره به واردات کالاهای ساخته شده بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به چین افزود: در این مدت ۳۳ درصد کالای ساخته شده به چین وارد شده و اقتصاد چین در حال تغییر است.

وی گفت: اقتصاد چین در حال تغییر است و بالا رفتن دستمزد‌ها در این کشور منجر به گران‌تر شدن کالا شده و چین به سمت تجارت تکنولوژی در حرکت است.

وی گفت: حداقل دستمزد‌ها در چین سه برابر حداقل دستمزد‌ها در کشور ماست پس اگر تاجری کالای درجه دو و سه را به چین ببرد اشتباه کرده و باید تمرکز بر روی کالاهای نفیس باشد.

حریری در خاتمه بر ایجاد نقشه راه بلند مدت برای بازار صنایع دستی چین تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در حوزه صنایع دستی در چین و افزایش صادرات به این کشور حائز اهمیت است.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز