خبرگزاری کار ایران

معاونت نمایشگاه‌های اتاق اصناف تهران:

اشتغال‌زایی پایدار با حمایت مدرسه قهوه ایران

اشتغال‌زایی پایدار با حمایت مدرسه قهوه ایران
کد خبر : ۱۵۴۲۳۱۴

پنجمین نمایشگاه قهوه، نوشیدنی، شیرینی و شکلات به لطف "شرکت چیستا" به عنوان مجری برگزاری در استان خراسان، شهر مشهد مقدس برگزار شد.

ایلنا؛ پنجمین نمایشگاه تخصصی شیرینی، شکلات، قهوه و ماشین آلات، ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد. در حاشیه این نمایشگاه، معاونت نمایشگاه‌های اتاق اصناف تهران" ضمن گفت‌وگو با  خبرنگار ایلنا، در خصوص نقش مدرسه قهوه ایران در ایجاد اشتغال در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

علی‌کامویژ، معاونت نمایشگاه‌های اتاق اصناف تهران اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه قهوه، نوشیدنی، شیرینی و شکلات به لطف "شرکت چیستا" به عنوان مجری برگزاری در استان خراسان، شهر مشهد مقدس برگزار شد. هر چند فضای موجود برای تولیدکنندگان بسیار مطلوب است، اما در یک دهه اخیر تا ۹۸ درصد از این محصول وارداتی بود.

معاونت‌نمایشگاه‌های اتاق اصناف تهران‌افزود: اکنون، به لطف تولیدکنندگان، دست‌اندرکاران و مسئولین، به‌ویژه مدرسه قهوه ایران توانسته‌ایم این میزان واردات را تغییر داده و هم اکنون ۹۸ درصد قهوه، در داخل، فرآوری و تولید می‌شود. البته منظور از تولید، همان پروسه فرآوری است. البته پس از کاشت و برداشت قهوه از سوی کشورهای اسکاندیناوی و اروپاییها فرآوری می‌شود و در حال حاضر این فرآوری در کشور ما نیز در حال انجام است. زیرساخت، پتانسیل و قابلیت تولید را داریم و حتی به جهت اقلیم و نوع آب و خاک کشور، قابلیت کاشت و برداشت این محصول را نیز دارا هستیم.

این مقام مسئول در اتاق اصناف با اشاره به نقش مدرسه قهوه در ایران‌ادامه داد: این امر نقش به سزایی در اشتغال پایدار ایفاء می‌کند که در راستای منویات مقام معظم رهبری و گسترش اقتصاد بدون نفت است. تولید و فرآوری قهوه می‌تواند این هدف و دغدغه نظام را محقق کند، جوانان نیز مخاطب این صنف هستند و رویکرد مثبتی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: اتاق اصناف و شبکه نظام توزیع به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تولید، توزیع تا مصرف عمل می‌کند. اتاق اصناف تهران به عنوان یکی از سه اتاق بزرگ در کشور که زیر مجموعه اتاق اصناف ایران و وزارت صمت قرار دارد، با ۱۳۵ اتحادیه صنفی در رسته‌ مشاغل فعالیت می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون صنف و صنعت به نوعی در هم آمیخته شده‌اند و تلفیقی از آنها ایجاد شده است؛ به عبارتی، صنف بدون صنعت جایگاهی ندارد و بالعکس آن نیز صحیح است. در اتاق اصناف تهران، به لطف مدیریت هیات مدیره محترم اتحادیه صنف کافی‌شاپ‌داران، آبمیوه و بستنی، که قهوه نیز یکی از رسته‌های زیرمجموعه این اتحادیه محسوب می‌شود، اشتغال مناسبی ایجاد شده است.

کامویژ تصریح کرد: اکنون یک واحد صنفی با متراژ ۹ متر، با حضور ۳ جوان می‌تواند به این کار وارد شده و کسب درآمد کند. قهوه به نوعی وارد سبد کالای مردم شده است. ذائقه مردم به این سمت حرکت کرده و قهوه در کشور مصرف می‌شود. در این راستا و در کنار اتاق اصناف و اتحادیه صنف آبمیوه و بستنی، مدرسه‌ی قهوه واقعاً پایه‌گذاری علمی در این حوزه انجام داده است تا به جوانان آموزش دهد و اشتغال ایجاد کند. امیدواریم که تلاش‌های موجود برای تحقق شعار امسال و سال‌های آتی به ثمر برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز