خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

قوم و نژاد عامل امتیاز برای هیچ ایرانی محسوب نمی‌شود

قوم و نژاد عامل امتیاز برای هیچ ایرانی محسوب نمی‌شود
کد خبر : ۱۴۱۷۵۷

مردم ایران از هر قوم، رنگ و نژادی که هستند از حقوق یکسانی برخورداراند و زبان و نژاد سبب امتیاز بیشتر نخواهد بود، چون حقوق انسان گوهر ادیان است.

ایلنا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قانون گرایی و قرآن اندیشی می‌تواند زمینه تقویت نگاه و بازی در قاعده‌ای که قرآن ترسیم کرده را محقق کند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان علی اوسط هاشمی در بیست و پنجمین همایش علمی – تحقیق مذاهب اسلام در سرای جلسات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: باید به اصل ۵۶ قانون اساسی نگاه کرد که چگونه در ده روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن هیچ حد و مرزی بین اقوام وجود نداشت. در واقع جمهوری اسلامی زایش وحدت است.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رهبری که آنچنان هوشمند و زمان‌شناس بود، توانست بزرگ‌ترین رویداد قرن را رقم بزند پایه گذار وحدت بود، افزود: اکنون چگونه باید از این پدیده صیانت کرد؟ و چگونه می‌توان آن جوشش را به فرزندان و نسل‌های آینده منتقل کرد؟ آنچه امروز ضامن تداوم شکوفایی انقلاب است، تمسک به قرآن و قانون اساسی جوشیده از آن است.

وی در ادامه گفت: قاعده حکومت داری، رفتار‌های جمعی است، باید پذیرفت که در کشور تجربه کار جمعی نبوده است، تاریخ نیز گواه فقدان این نوع تجربه است. تنها یک نفر با اتکای قدرت سیاسی سلطنت می‌کرده است.

هاشمی لازمه کار جمعی را تحمل پذیری بالا دانست و تصریح کرد: اصل ۵۶ قانون اساسی مطابق با اینکه خداوند حقیقت حریت جانشین خود بر روی زمین را به انسان داده را نشان می‌دهد. هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان صلب کند.

رئیس ستاد توسعه و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه با طرح پرسشی در مورد اینکه در جهان امروز چقدر حق انسان رو به تکریم و احترام است، افزود: هیچ کس حق ندارد این حق الهی را از انسان صلب کرده و در خدمت گروه خاصی قرار دهد.

وی در ادامه نخستین اقدام امام خمینی(ره) سپس از انقلاب را تشکیل خبرگان قانون اساسی خواند و گفت که پیامبر اسلام) ص) نیز نخستین کاری که پس از فتح مکه در صدر اسلام انجام داد، وضع قانون پس از یک حرکت مدنی بود.

استاندار افزود: قانون اساسی برای همه ادیان احترام قائل است و همه از کرسی در مجلس برخوردار‌اند. باید وسیع نگریست تا تعادل را در جهان حاکم کرد. مردم ایران از هر قوم، رنگ و نژادی که هستند از حقوق یکسانی برخورداراند و زبان و نژاد سبب امتیاز بیشتر نخواهد بود، چون حقوق انسان گوهر ادیان است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز