خبرگزاری کار ایران

با وجود فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی؛

سفر اردوغان به غزه در موعد مقرر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۸

اردوغان اصرار زیادی به انجام این سفر در زمان مقرر دارد چرا که موعد آن هم‌زمان با سالروز حمله کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی «ماوی مرمره» است که منجر به کشته شدن 9 فعال صلح ترک شد و به دنبال آن روابط آنکارا با تل‌آویو به حالت تعلیق درآمد.

به‌رغم اعمال فشارهای شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن سفر «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه به نوار غزه، وی بر انجام این سفر در موعد مقرر در ماه آینده میلادی تاکید دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع رسمی ترکیه اعلام كردند كه اردوغان سفر خود به غزه را به تعویق نخواهد انداخت.

این منابع اعلام کردند که اردوغان اصرار زیادی به انجام این سفر در زمان مقرر دارد چرا که موعد آن هم‌زمان با سالروز حمله کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی «ماوی مرمره» است که منجر به کشته شدن 9 فعال صلح ترک شد و به دنبال آن روابط آنکارا با تل‌آویو به حالت تعلیق درآمد و در نهایت رژیم صهیونیستی مجبور به معذرت‌خواهی رسمی از طرف ترک شد.

در این میان برخی طرف‌ها با توجه به درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اردوغان برای به تاخیر انداختن سفرش به غزه و حمایت‌های آمریکا از این مساله، گمانه‌زنی‌هایی را درباره سفر اردوغان به غزه مطرح کرده‌اند؛ از جمله این که اردوغان علاوه بر غزه به رام‌الله نیز سفر کند یا این که در سفر به غزه، عباس را نیز با خود ببرد تا زمینه‌ساز تحقق آشتی ملی فلسطین شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز که اخیرا به آنکارا سفر کرده بود، در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار روز یکشنبه وی با اردوغان برگزار شد، تاکید کرد که وی از نخست وزیر ترکیه خواسته است سفرش به غزه را به تاخیر بیندازد.

این مداخله‌جویی کری در روابط ترکیه با جنبش حماس و سفر اردوغان به غزه اعتراض جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را به دنبال داشت و این جنبش درخواست وزیر خارجه آمریکا از اردوغان را به شدت محکوم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز