خبرگزاری کار ایران

جزئیات ادعای اکسیوس درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران در عمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۵۴

دو منبع آگاه مدعی شدند که دو مقام ارشد دولت آمریکا طی روزهای اخیر با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسیوس، دو منبع آگاه مدعی شدند که دو مقام ارشد دولت آمریکا طی روزهای اخیر با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوها - که «برت مک‌گورک»، مشاور ارشد کاخ سفید در خاورمیانه و «آبرام پالی»، نماینده موقت آمریکا در امور ایران در آن حاضر بودند - اولین دور گفت‌وگوها بین ایالات متحده و ایران از ژانویه بود که مذاکرات مشابهی در عمان انجام داده بودند.

این گفت‌وگوها تنها یک ماه پس از حمله موشکی تلافی‌جویانه و بی سابقه ایران به اسرائیل در ۱۳ آوریل انجام شد.

به گفته منابع خبری، مک گورک و پالی روز سه‌شنبه وارد عمان شده و با میانجیگران عمانی دیدار کردند. مشخص نیست که نماینده ایران در این مذاکرات چه کسی بوده است.

این منابع افزودند که نشست‌ها بر «توضیح پیامدهای رفتارهای ایران و نمایندگانش در منطقه و بررسی نگرانی‌های آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران» متمرکز بوده است.

«فیدانت باتیل» معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه گفته بود که دولت بایدن « در صورتی که ضرورت اقتضا کند، راه‌هایی برای ارتباط با ایران دارد»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز