خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

وقتی جیب نماینده بسته باشد آن وقت می‌تواند حرف بزند/ به جای حل مشکلات دنبال لابی کردن و یا حواله خودرو گرفتن هستند/ ائتلاف ضدفساد تشکیل دادیم

وقتی جیب نماینده بسته باشد آن وقت می‌تواند حرف بزند/ به جای حل مشکلات دنبال لابی کردن و یا حواله خودرو گرفتن هستند/ ائتلاف ضدفساد تشکیل دادیم
کد خبر : ۸۴۲۴۱۶

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس گفت: من به اتفاق برخی افراد که اکنون در این حوزه فعال هستند و حتی هزینه داده‌اند و در عمل نشان داده‌اند که هدفی جز مبارزه با فساد ندارند، ائتلافی را تشکیل دادیم که در روزهای آینده نیز آنها هم ثبت‌نام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهدی دادفر در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت‌نام برای مجلس یازدهم گفت: هدف ما این است که به صورت تخصصی مباحث فساد را پیگیری کنیم. من به اتفاق برخی افراد که اکنون در این حوزه فعال هستند و حتی هزینه داده‌اند و در عمل نشان داده‌اند که هدفی جز مبارزه با فساد ندارند، ائتلافی را تشکیل دادیم که در روزهای آینده نیز آنها هم ثبت‌نام خواهند کرد.

وی در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور گفت: بودجه دولت ۳۰ درصد عمومی است و ۷۰ درصد مختص به شرکت‌ها و بانکها است که خودروسازی، فولاد و پتروشیمی زیرمجموعه آنها هستند. سوال اینجاست که چرا نمایندگان در این حوزه‌ها ورود نمی‌کنند و کار را به دیوان محاسبات می‌سپارند که در نهایت یک گزارش تفریغ بودجه منتشر خواهد شد.

دادفر افزود: در گزارش تحقیق و تفحص ذکر شده بود که دو خودروساز اصلی کشور از سال ۹۱ زیان‌ده هستند. آیا مجلس در این خصوص کاری کرد؟ آیا جلوی ضرر و زیان را گرفت؟ این در حالی است که در ماه‌های اخیر برخی از اعضای کمیسیون صنایع متهم به دریافت چندصد حواله خودرو شده‌اند که هنوز پرونده آن مفتوح است. مجلسی که اقتدار نداشته باشد، نماینده آن متهم می‌شود. مجلسی که با مدیرعامل خودروسازی پشت پرده مراوده دارد یا بعدا معلوم می‌شود که به اسم اشتغال و تولید نمایندگی گرفتند یا چک‌های فلان شرکت را پاس کردند و یا با اعمال نفوذ قرارداد شرکت خارجی را تحمیل کردند، اقتداری ندارد. مگر مردم نماینده به مجلس می‌فرستند که این کارها را بکنند؟ نمایندگان مجلس موظف هستند آنچه که لیاقت مردم هست را فراهم کنند؛ آن هم از طریق قانونگذاری و نظارت قاطعانه به عملکرد دولت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به استقلال مالی نماینده مجلس گفت: از قدیم گفته‌اند کسی که درب جیبش بسته باشد می‌تواند زبان درازی داشته باشد. ما اکنون در مجلس چند نماینده با این ویژگی داریم؟ کار نماینده دفاع از حقوق مردم است نه لابی کردن.

وی در خصوص نقش مجلس در صنعت خودروی کشور گفت: آیا لیاقت مردم ما این است که امروز سوار این خودروها شوند؟ ما هر سال شاهد بودیم که هر مسئولی جلوی دوربین می‌آمد در مورد خودکفایی صنعت خودرو حرف زد اما تا روابط خارجی به مشکل خورد، خودروسازی تعطیل شد؛ به طوری که مجموع تولید خودروی کشور تا ماه گذشته به ۳۷۰ هزار دستگاه رسیده است. مجلس دهم به شدت ناکارآمد بود. تا کی باید به بهانه تحریم‌ها، ناکارآمدی را توجیه کرد؟ براساس ایدئولوژی انقلاب، آمریکا و اسرائیل دشمن همیشگی ما هستند. آیا در این ۴۰ سال ساختار اقتصادی خود را بر این اساس تنظیم کردیم که امروز اینگونه دچار مشکل نشویم؟

دادفر در خصوص ظرفیت مجلس و ابزارهای آن برای تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور گفت: اگر نماینده‌ای نمی‌تواند و یا اجازه نمی‌دهند کار کند باید استعفا دهد. کسی که زورش نمی‌رسد غلط می‌کند برروی صندلی مجلس بنشیند.

وی در خصوص شفافیت مالی گفت: من به طور قطع طرفدار این موضوع هستم و حتی عقیده دارم از همان ابتدا کسانی که صلاحیت‌شان تایید می‌شود باید لیست اموال خود را اعلام کنند. من اکنون دو دستگاه خودرو دارم و مستاجر هستم.

وی در خصوص اینکه آیا با توجه به اتفاقات اخیر، مردم با صندوق رأی قهر خواهند کرد، گفت: شاید مردم پای صندوق نیایند. خیلی‌ها گله‌مند هستند. به مردم بی‌احترامی شده است. مردم را چه حساب کردند که یک‌شبه تنهایی تصمیم می‌گیرند؟! حالا هرکسی که هستند! آقایان فیلم بازی کردند و یکسری خبرنگار را به سازمان برنامه و بودجه بردند به اسم آنکه در این خصوص به آنها مشاوره بدهند که وقتی اعتراض‌ها شروع شد بگویند خبرنگاران نیز اطلاع داشتند و آنها این مشاوره را دادند! شماها مردم را چه فرض کردید که این فیلم‌ها را بازی می‌کنید؟! به مردم بی‌احترامی شده و باید از این موضوع خجالت بکشید. باید گران شدن بنزین را به مردم اطلاع می‌دادید. وزارت اطلاعات رسما اعلام کرد که در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی، جامعه دچار التهاب خواهد شد. اینها همه بحث روانی است. در بحث مالی فشارها تازه پس از عید مشخص خواهد شد.

وی در خصوص عدم وجود برنامه‌ریزی در کشور گفت: براساس افق ۱۴۰۴ بایستی ۳ میلیون خودرو در کشور تولید شود و یک میلیون آن صادر و معادل ۵ درصد تولید واردات صورت بگیرد. حال اگر تولید خودرو کاهش پیدا کرد معادل ۵ درصد آن عدد خودروی خارجی وارد شود اما اکنون می‌بینیم که برخلاف آن عمل می‌شود. برنامه‌ای که سالها برروی آن فکر شده و کارشناسان تدوین کردند خیلی راحت براساس سلیقه یک نفر کنار گذاشته می‌شود. این نشان می‌دهد که در کشور ما برنامه‌ریزی وجود ندارد و اگر هم باشد به آن عمل نخواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز