با رأی نمایندگان:
تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات و بیلبوردهای سطح شهر ممنوع شد
با رأی نمایندگان تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی ممنوع شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی نمایندگان با ماده ۱۹ این طرح موافقت کردند.
از ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن؛ ۱۵۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف ، ۵ ممتنع به این ماده دادند.
این ماده به شرح زیر است:
ماده ۱۹- بهمنظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخشکننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل دهبرابر قرارداد پخش آگهی، محکوم میشوند.
تبصره ۱- تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام میشود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.
تبصره ۲- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشانهای تجاری (برندهای) داخلی، ماده(۸) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱/۲/۱۳۹۴) و آییننامه مربوطه لازمالاجراء است.