خبرگزاری کار ایران

عارف:

سوءاستفاده‌کنندگان از نام «بسیج» بیشترین لطمه را به این نهاد وارد می‌کنند/ بسیج منزه از «جناح» و «جناح گرایی» است

سوءاستفاده‌کنندگان از نام «بسیج» بیشترین لطمه را به این نهاد وارد می‌کنند/ بسیج منزه از «جناح» و «جناح گرایی» است
کد خبر : ۵۶۲۹۷۷

نماینده تهران به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین نوشت: آن‌ها که بسیج را، برای رسیدن به اهداف و امیالی کوتاه‌مدت و کم‌ارزش، متمایل به سویی و جریانی نشان می‌دهند و از این نام –که ریشه در باورها و خاطرات یک ملت دارد– به نفع خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، بیشترین لطمه را به بسیج وارد می‌آورند؛ گرچه در ظاهر هم خود را بسیجی و دوستدار بسیج بخوانند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در اینستاگرام خود نوشت:

تشکیل «بسیج مستضعفین» به فرمان حضرت امام خمینی(ره) نقطه‌ عطف مهمی در جریان تثبیت آرمان‌های انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. شاید زمانی که امام(ره) فرمان به تشکیل این نیرو را دادند، کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که بسیج در آینده‌ی انقلاب و نظام چه نقش مهم و سرنوشت‌سازی را می‌تواند ایفا کند. بدون هیچ تردیدی، عزت و سربلندی به دست آمده از ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب بویژه کوتاه کردن دست دشمن بعثی و یاران پیدا و پنهان آن، در جنگ تمام عیار هشت ساله، مرهون ایثارگری‌ها و رشادت‌های فرزندان مخلص این سرزمین است، که تحت لوای نام بسیج خالق حماسه‌ای بی‌بدیل و جاودانه شدند.

در اغلب جنگ‌های دنیا، افرادی تحت عنوان نیروهای مردمی به دفاع از آب و خاک خود برمی‌خیزند؛ اما، آنچه بسیج و بسیجیان ایران اسلامی را از دیگر مقاومت‌های مردمی متمایز میکند و آنان را فراتر از یک جنگ معنا می‌بخشد، در تعلق بسیج به ارزش‌ها و اعتقادات ژرف دینی، انسانی و اخلاقی نهفته است. بسیج می‌تواند تصویرگرِ یک جهان‌بینی ناب، و مبتنی بر ارزشهایی باشد که تکیه بر تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی دارد. ماندگاری بسیج نیز از همین نکته نشات میگیرد و همین موضوع است که موجب میشود بسیج از تعلقات زمانی و مکانی رها باشد و همچون «اندیشه» که در ماهیت خود فارغ از هر قید و بند زمینی است، جاری و همیشه با طراوت باقی بماند.

بسیج جریانی مردمی است. بسیج متعلق به هیچ گروه و فرقه و دسته‌ای نیست. بسیج منزه از «جناح» و «جناح گرایی» است؛ و همین خصلتِ مهم است که بسیج را در قلب مردم جای داده و از آن چهره‌ای مقبول و قابل اعتماد ساخته است. آن‌ها که بسیج را، برای رسیدن به اهداف و امیالی کوتاه‌مدت و کم‌ارزش، متمایل به سویی و جریانی نشان می‌دهند و از این نام –که ریشه در باورها و خاطرات یک ملت دارد– به نفع خواسته‌های خود استفاده می‌کنند، بیشترین لطمه را به بسیج وارد می‌آورند؛ گرچه در ظاهر هم خود را بسیجی و دوستدار بسیج بخوانند.

بسیجی که در کلام و اندیشه امام(ره) و مقام معظم رهبری تصویر شده است، رها و دور از چنین منشی است. مصادره بسیج، با هر توجیه و عنوان که باشد، جفا به خون پاک شهدا و رنج و سختیِ کشیده‌شده توسط ایثارگرانی است که تعریفشان از بسیج تنها خدمت به انقلاب، نظام، و رهبری بود و بس!

فرا رسیدن روز غرورآفرین بسیج را به همه بسیجیان متعهد و جان بر کف ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم. امیدوارم در سایه فرهنگ بسیج، نسل جوان ما همچنان وفادار به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، مسیر تعالی را بپیماید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز