خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

وزارت اطلاعات مکلف به تدوین آیین‌نامه اجرایی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص وزارت اطلاعات را ملزم کردند که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آیین نامه اجرایی آن را تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص را تصویب کردند.

براساس ماده ۷ طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص وزارت اطلاعات موظف است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون آیین نامه اجرایی آن را تهیه کنند و به تصویب هیأت وزیران برسانند.

در جریان بررسی ماده ۶ طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص پس از بحث و تبادل نظر با صلاحدید رئیس جلسه این ماده با ۱۳۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

براساس ماده ۶ طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل خاص معاونان و مشاوران رئیس جمهور و وزرا و کلیه مدیران و یا همترازان آنان در وزارتخانه‌ها، رؤسا و مدیران و یا همترازان آن‌ها در سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی ودستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و کلیه مدیران سیاسی و قضایی کشور اعم از سفرا، استانداران، کارداران، رایزن‌ها، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، مدیران شهرداری‌ها، رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی از مصادیق مشاغل حساس و مشمول مقررات این قانون هستند.

این طرح با ۱۳۵ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر تصویب شد.

کد خبر : ۳۲۸۲۱۶