خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان صورت گرفت؛

ارجاع تعیین تکلیف اختصاص 70درصد منابع حاصل از واگذاری صنعت برق به شرکت توانیر به کمیسیون

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختصاص 70 درصد منابع حاصل از واگذاری های صنعت برق به شرکت توانیر برای هزینه در اجرای قانون سیاست های کلی اصل 44 را برای تعیین تکلیف به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان رسیدگی به طرح حمایت از صنعت برق کشور با 42 رأی موافق، 88 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه، ماده 2 این طرح را به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.

ماده 2 این طرح می گوید،‌به منظور انجام تکالیف مقرر در ماده (133) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 هفتاد درصد(70) منابع حاصل از واگذاری های مرتبط با صنعت برق شامل بخش نقدی و اقساط آن به شرکت توانیر اختصاص می یابد تا بر اساس تکالیف مقرر در قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی هزینه کند.

همچنین گفتنی است،‌ غلامرضا کاتب اخطار اصل 110 قانون اساسی و نادر قاضی پور اخطار اصل 52 و 53 قانون اساسی دادند که حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آن را وارد دانست اما نمایندگان مجلس در جریان رأی گیری برای این اخطارها به آن رأی ندادند.

در پایان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شیوه هزینه کرد منابع حاصل از واگذاری های صنعت نفت را به علت مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه نیازمند دو سوم آرا دانست که در نهایت به علت عدم حذف این ماده به کمیسیون ارجاع شد.

کد خبر : ۲۹۳۶۷۸