خبرگزاری کار ایران

با رأی موافق نمایندگان صورت گرفت:

ارجاع مواد مربوط به تعیین مصادیق مشاغل حساس به کمیسیون تخصصی

ارجاع موادی از طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس به کمیسیون اجتماعی برای رفع ایرادها و لحاظ پیشنهادها توسط نمایندگان موافقت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه مجلس در جریان بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس با ارجاع ماده ۵ این طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی و اصلاحات مربوطه با ۱۴۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۵ طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس آمده که مصادیق مشاغل حساس هر دستگاه براساس ضوابط مشاغل حساس به پیشنهاد بالا‌ترین مقام دستگاه و تایید کارگروهی متشکل از وزارت اطلاعات و دستگاه ذیربط حسب مورد، تعیین می‌گردد.

نمایندگان در نشست علنی با ارجاع مواد ۶ و ۷ طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی و اصلاحات مربوطه با ۱۲۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 نایب رئیس مجلس به علت ابهام‌ها و پیشنهادهای فراوان در خصوص اصلاح مواد ۵، ۶ و ۷، طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس پیشنهاد ارجاع مواد مذکور را ارائه داد که با موافقت نمایندگان مواد طرح مذکور به کمیسیون اجتماعی برای بررسی‌های بیشتر ارجاع داده شد.

کد خبر : ۲۷۶۱۴۹