رسیدگی به مطالبات اصحاب ۴۷ پرونده قضایی توسط رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران

مسئولان دادگستری کل استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با جمعی از مراجعان مربوط به ۴۷ پرونده قضایی که مطالبات و درخواستهای حقوقی و قضایی آنها مرتبط با مجموعه قضایی استان تهران بود به مدت پنج ساعت، دیدار کردند.
به گزارش ایلنا، صبح امروز مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در راس یک هیئت قضایی هفت نفره متشکل از معاونان و مدیران قضایی ضمن حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با جمعی از مراجعان مربوط به ۴۷ پرونده قضایی که مطالبات و درخواستهای حقوقی و قضایی آنها مرتبط با مجموعه قضایی استان تهران بود به مدت پنج ساعت، دیدار کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت قضایی همراه در جریان حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن استماع مطالبات و درخواستهای حقوقی و قضایی مراجعان، دستورات قانونی لازم را در جهت تسهیل و تسریع فرایندهای قضایی صادر نمود و در برخی موارد نیز ضمن تماس با مسئولان قضایی مربوطه، آخرین وضعیت پروندههای قضایی را مورد پیگیری و بررسی قرار داد.
بررسی مطالبات شکات ۹ پرونده کثیرالشاکی توسط رئیس کل دادگستری استان تهران
در جریان این حضور، شکات ۹ پرونده کثیرالشاکی مرتبط با تعاونیهای مسکن و خودرویی مسائل و مشکلات موجود در پروندههای خود را در حضور رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح و تقاضای تسریع در روند رسیدگی را مطرح کردند.
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بررسی و استماع دقیق مطالبات شکات این پروندهها، ارشادات قضایی لازم را بهعمل آورد و در عین حال دستورات لازم را در جهت تسریع و تسهیل فرآیندهای قضایی صادر کرد.
دستور ویژه و فوری رئیس کل دادگستری تهران در خصوص ادعای یک مراجعهکننده
همچنین در ادامه حضور مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه یکی از مراجعهکنندگان مدعی شد که در جریان مراجعه وی به یکی از واحدهای قضایی با او از سوی یکی از کارکنان رفتار مناسبی صورت نگرفته است که در همین راستا، رئیس کل دادگستری استان تهران فیالمجلس با مدیر آن واحد قضایی تماس حاصل کرد و ضمن تاکید بر رعایت حسن رفتار با مراجعان، به وی ماموریت داد تا بهصورت نامحسوس رفتار شخص مورد اشاره با مراجعان مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که ارزیابیها موید عدم رعایت حسن رفتار با مراجعان بود، با شخص مذکور وفق قوانین و مقررات برخورد صورت گیرد.
القاصی در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن قدردانی از اهتمام رئیس این مرکز در جهت تقویت ارتباط مسئولان قضایی با متن مردم و تسهیل دسترسی مراجعان به مسئولان و مدیران قضایی عنوان کرد: در جریان حضور مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران اظهارات تمامی مراجعان با دقت و حوصله مورد استماع قرار گرفت و مدارک و مستندات آنها نیز مورد ارزیابی واقع شد.
عمده درخواستهای مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به استماع درخواستها و مطالبات جمعی از مراجعان مرتبط با پروندههای کثیرالشاکی خودرویی و تعاونیهای مسکن بیان کرد: بخشی از درخواستها نیز مربوط به اعتراض به آرای قطعی و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بود که این درخواستها نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص هر یک دستورات لازم صادر شد.
وی «وجود ابهام در خصوص رد مال در برخی از پروندههای قضایی» از دیگر درخواستهای مطرح شده از سوی مراجعان در این ملاقات برشمرد و گفت: در خصوص این موضوعات نیز ضمن تماس با مسئولان و مدیران قضایی مربوطه موارد لازم مورد تاکید قرار گرفت تا منتهی به تسریع در رسیدگی به این نوع از پروندههای قضایی شود.
پیگیری نتایج حاصل از دستورات صادر شده در جریان ملاقات امروز مراجعان با مسئولان قضایی
القاصی در پایان ضمن اشاره به پیگیری نتایج حاصل از دستورات صادر شده در جریان ملاقات امروز مراجعان با مسئولان قضایی توسط معاونت ارتباطات مردمی دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: برگزاری جلسات ملاقات مردمی و حضور موثر در متن مردم که حل مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان را در پی داشته باشد، از جمله برنامههای دادگستری کل استان تهران در سال جاری است که با قوت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و از همین رو علاوه بر برگزاری ملاقاتهای مردمی در ستاد دادگستری کل استان تهران و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، برگزاری ملاقاتهای مردمی در مساجد، حوزههای قضایی و شهرستانها در دستور کار قرار گرفته است تا رضایتمندی هر چه بیشتر مردم را در پی داشته باشد.