خبرگزاری کار ایران

داداشی تشریح کرد؛

اهتمام کمیسیون اجتماعی مجلس برای بازگرداندن بودجه بهزیستی از جداول به تبصره‌ها

اهتمام کمیسیون اجتماعی مجلس برای بازگرداندن بودجه بهزیستی از جداول به تبصره‌ها
کد خبر : ۱۵۴۸۵۲۳

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در لایحه برنامه و بودجه سنواتی سازمان بهزیستی را از بخش تبصره‌ها خارج و به جداول وارد کردند که تا حدی ارزش بودجه سازمان بهزیستی را پایین می‌آورد؛ گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور سرپرست این سازمان این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد نمایندگان تلاش کنند بودجه سازمان بهزیستی را مجدد در بخش تبصره‌ها وارد کنند.

به گزارش ایلنا، ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس؛ در تشریح جزئیات نشست امروز بعدازظهر (یک‌شنبه ۶ آبان‌ماه) این کمیسیون گفت: جلسه امروز با حضور سیدجواد حسینی، سرپرست سازمان بهزیستی کشور برگزار و چالش‌ها و موانع ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در مهرماه مسئولیت سازمان بهزیستی به آقای حسینی محول شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه وی تازه به سازمان وارد شده است، یک‌سری از مسائل را چشم چالش و یک‌سری از مسائل را مانع خدمات‌رسانی به جامعه هدف از جمله معلولان می‌بیند در همین راستا برخی از این موانع، به‌ویژه در بحث بودجه‌ها را برای نمایندگان کمیسیون اجتماعی تشریح کرد.

داداشی تصریح کرد: در بحث بودجه‌ها نکته حائز اهمیت این بود که سازمان بهزیستی را در لایحه برنامه و بودجه سنواتی از بخش تبصره‌ها خارج کرده و به جداول وارد کردند که تا حدی ارزش بودجه سازمان بهزیستی را پایین می‌آورد. در جلسه امروز این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در همین راستا صحبت‌هایی شد که نمایندگان تلاش کنند بودجه سازمان بهزیستی را مجدد در بخش تبصره‌ها وارد کنند و از این طریق در حوزه معلولان، سرپرست خانوار و دیگر گروه‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی به سازمان کمک کنیم تا بتواند به مردم درست خدمات ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به طرح برخی مطالبات جامعه هدف سازمان بهزیستی از زبان نمایندگان کمیسیون اجتماعی در این نشست، سند ملی سالمندان، بیمه تکمیلی معلولان شدید و بسیار شدید، قانون جامع معلولان، پایین بودن حقوق پرسنل بهزیستی، طرح غربالگری و پیشگیری از گسترش جامعه هدف سازمان بهزیستی، مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها و این قبیل مسائل را از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد اشاره نمایندگان در جلسه امروز عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز