خبرگزاری کار ایران

شریعتی در تذکر شفاهی:

طرح شفافیت هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود

طرح شفافیت هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود
کد خبر : ۱۵۴۸۲۵۱

نماینده مردم تهران در مجلس در انتقاد به نحوه عملکرد معاونت قوانین در خصوص پیش طرحی که تحت عنوان شفافیت هیات رئیسه مجلس برای نمایندگان ارائه داده است از هیات رئیسه خواست تا این طرح اعلام وصول شود.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به هیات رئیسه مجلس با استناد به ماده ۱۶ آئین نامه داخلی، گفت: این ماده سوگند هیات رئیسه مجلس را اعلام کرده و در بخشی از آن به انجام وظایف، مراعات بی طرفی کامل و عدم اقدام مخالف آئین نامه تاکید کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که به آن اشاره می کنم شما از آن اطلاعی ندارید ضمن تشکر از زحمات چندجانبه شما در کشور باید به اطلاعتان برسانم که بنده در تاریخ ۲۷ شهریور طرحی را در سامانه مجلس مبنی بر شفافیت هیات رئیسه مجلس برای نمایندگان ثبت کردم که سابقه آن به مجلس یازدهم برمی گردد.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت پیش طرح مطرح شده که در آئین نامه داخلی نیست ضمن اینکه در تاریخ ۲۲ مهرماه یکی از کارشناسان معاونت قوانین به بنده پاسخ داد این طرح دارای ایرادات ماهوی است و آن را مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته است و جای تعجب دارد که این کارشناس نمی داند آئین نامه داخلی مجلس ارتباطی با این اصل ندارد.

شریعتی یادآور شد: این می تواند نظر مشورتی برای نماینده باشد اما بنده اصرار دارم که این پیش تر اعلام وصول شده و در کمیسیون آئین نامه داخلی بررسی شود سپس نمایندگان در صحن در مورد آن تصمیم بگیرند چرا که یک کارشناس معاونت قوانین نمی تواند جای نمایندگان مجلس تصمیم بگیرد و نظر مخالف آئین نامه داخلی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: اعضای هیات رئیسه مجلس نیز می توانند طبق مسئولیتشان با بنده صحبت کرده و ایرادات این طرح را بیان کنند بنابراین این رویه معاونت قوانین که همچنان ادامه دارد نیاز به اصلاح دارد و لازم است رئیس مجلس در این مورد به آن ها تذکر دهد.

دکتر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده تاکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز