خبرگزاری کار ایران

باقرزاده:

خواستار صدور بیانیه صلیب سرخ در خصوص حلمه رژیم اشغالگر به بیمارستان هلال‌احمر شدیم

خواستار صدور بیانیه صلیب سرخ در خصوص حلمه رژیم اشغالگر به بیمارستان هلال‌احمر شدیم
کد خبر : ۱۵۴۳۲۴۷

عضو هیأت پارلمانی اعزامی مجلس به اجلاس IPU در تشریح جلسه خود با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی گفت:در این جلسه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمله جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل به بیمارستان صحرایی و داروخانه هلال احمر اعلام شد. ما خواستار صدور بیانیه صلیب سرخ در این خصوص شدیم.

به گزارش ایلنا،‌ علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر با اشاره به جلسه‌ای که با میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان ملل متحد در حاشیه نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) در ژنو داشت، گفت: در این دیدار که با حضور آقای غریب آبادی معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه صورت گرفت بر تعامل بهتر و بیشتر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با صلیب سرخ جهانی تأکید و مسیرهای توسعه همکاری متقابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما در این جلسه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمله جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل به بیمارستان صحرایی و داروخانه هلال احمر اعلام شد، عنوان کرد: ما خواستار صدور بیانیه صلیب سرخ در این خصوص شدیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه از جمله حمله رژیم اشغالگر به مدارس، اردوگاه ها و بیمارستان های لبنان، اظهار کرد: ما در این دیدار در رابطه با مسیرهای ارسال محموله های بهداشتی، درمانی غذایی و سایر خدمات بشردوستانه از سوی کشورهای علاقمند صحبت کرده و از صلیب سرخ خواستیم مسیر مطمئن و مستمری را برای ارسال این کمک ها باز کند.

باقرزاده اضافه کرد: ما همچنین درباره تحریم های ظالمانه آمریکا؛ چه اولیه و چه ثانویه به ویژه در حوزه دارو با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ صحبت کرده و خواستار تلاش آنها برای لغو این تحریم ها شدیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به دعوت از رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ برای سفر به ایران، عنوان کرد: با توجه به حضور بیش از ۶ میلیون نفر مهاجر افغانستانی قرار است در جریان سفر وی به ایران در رابطه با مسأله پناهندگان افغانستانی صحبت کنیم چرا که موضوعات حوزه صلیب سرخ را نیز شامل می شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت صلیب سرخ جهانی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات فنی جهت تفحص پیکر پاک شهدای دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: کمیته تحقیق و تفحص پیکر پاک شهدا در کشورمان نیازمند برخی تجهیزات فنی جهت ادامه روند تفحص است که از رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ درخواست همکاری در این خصوص داشتیم.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی مجلس شورای اسلامی به اجلاس IPU در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر صلیب سرخ جهانی از گذشته اطلاعات فنی از دفن اسرای به شهادت رسیده در اطراف اردوگاه ها و همچنین محل عملیات هایی که در عراق صورت گرفته بود دارد که به تفحص پیکر پاک این شهیدان کمک خواهد کرد. همچنین لازم است صلیب سرخ برای مین‌زدایی در مرزها با ما همکاری کند که این موضوع نیز به اطلاع رئیس این نهاد بین المللی رسید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز