خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

عملیات وعده صادق ۲ کمر اسرائیل را شکاند و دماغ آمریکا را به خاک مالید/ نیروهای مسلح ما نباید تحت تأثیر شبهات و فشارها قرار گیرند

عملیات وعده صادق ۲ کمر اسرائیل را شکاند و دماغ آمریکا را به خاک مالید/ نیروهای مسلح ما نباید تحت تأثیر شبهات و فشارها قرار گیرند
کد خبر : ۱۵۴۱۳۶۳

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جنایت‌هایی که باند تبهکار رژیم صهیونیستی انجام داد، از جمله شهادت شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله، پرچم جهاد و عزت را به اهتزاز درآورده است. باید بدانیم که نیروهای مسلح ما نباید تحت تأثیر شبهات و فشارها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ی اول نماز جمعه تهران گفت: به برادران و خواهران خداجوی، به ویژه خودم که گناهکار و ضعیف هستم، تقوای الهی را توصیه می‌کنم. تقوا، دژی است محکم و سنگری است امن. تقوا، حفاظی است برای انسان در برابر خطرات دنیا و آخرت. تقوا را می‌توان نور و روشنی دانست و همچنین راهیابی به مسیر درست زندگی. انسان بی‌تقوا، هر آنچه دلش بخواهد انجام می‌دهد، هر سخنی را بر زبان می‌آورد و هر درآمدی را می‌پذیرد و هر هزینه‌ای را بدون ملاحظه خداوند و عالم ابد پرداخت می‌کند. اما انسانی که تقوا دارد، در هر عمل و گفتار خود، خدا را در نظر می‌گیرد و به یاد اوست. یک جمله را در ذهنتان نگه دارید: «من کان لله، کان الله». هر که برای خدا باشد، خدا نیز برای او خواهد بود. خوش به حال کسی که خود را به خدا تسلیم کند؛ خداوند نیز او را به سر سفره اسما و جمالات خود می‌آورد و به سعادت و هدایتش تضمین می‌دهد. 

وی ادامه داد: خطبه اول این فرصت را به من می‌دهد تا در ارتباط با حوادث و رخدادهای اخیر، نکاتی را از رهبر حکیم و فرزانه‌مان که ذوب در عشق به امام زمان و محبت به مردم خویش است، به محضر شما نمازگزاران و امت اسلامی تقدیم کنم. مسئله تبلیغ، یا به تعبیر رهبر عظیم‌الشأن‌مان، جهاد تبیین، از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه است که همه انبیا از این سنگر آغاز به حرکت کردند و پیام خدا را به دل‌ها رساندند. مسئله غدیر نیز در قرآن به پیامبر واجب شد که بگوید: «بلغ ما انزل الیک من ربک». 

صدیقی عنوان کرد: معلم، استاد دانشگاه، آموزنده قرآن، تحلیلگر اجتماعی و سیاسی، روانشناس و جامعه‌شناس، همه و همه به نوعی پیام‌رسانند. یکی از ویژگی‌های بزرگ مبلغ در عالم امکان، یعنی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد بن عبدالله (ص)، این بود که هر آنچه به دیگران می‌گفت، خود به آن باور داشت و با وجود خود عجین بود. «آمن الرسول بما انزل الی و ما انزل من قبل». 

خطیب نماز  جمعه تهران با اشاره به نماز جمعه نصر، تصریح کرد: آیت‌الله امام خامنه‌ای، در جمعه نصر، در شرایطی در مصلی حضور یافتند که فضای جامعه با نگرانی و تهدید آمیخته بود. شهادت یک علمدار و افتادن پرچم جهاد، داغی بر دل امت نهاد و مدیریت این جامعه را بدون بدل و جایگزین ساخت. ایشان مظهر عشق به خدا، رسول، ائمه و ولایت فقیه بودند. انسانی کارآزموده و والامقام از نظر خصوصیات ذاتی، به تعبیر حضرت آقا، عصاره فضایل لبنان بودند. او نگین و تاجی بود که خار چشم دشمن و دلگرمی جبهه جهاد محسوب می‌شد.

وی افزود:‌ وقتی چنین شخصیتی از جامعه‌ای گرفته می‌شود، آن جامعه دچار اضطراب و تردید شده و آینده‌اش مبهم می‌گردد. از سویی، وضعیت روحی و روانی جامعه نیاز به ترمیم، تقویت، تبیین و هدایت و ارشاد داشت. از سوی دیگر، دشمنان در عرصه بین‌المللی هیچ حد و مرزی را رعایت نکردند و در کشور ما به تعرض پرداختند و مهمان عزیز ما را به شهادت رساندند. این جرثومه‌های پلید و خونخوار در چنین شرایطی به فرار می‌پردازند و در پناهگاه‌ها نفس می‌کشند. 

صدیقی با بیان اینکه در این شرایط تهدید، با شهادت سید بزرگوار و بمب‌های دو تنی که بر ساختمان‌ها ریخته شده است، ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای برای بشریت به وجود آمده و موجب نگرانی و حتی وحشت شده است، گفت: در این موقعیت، انسانی به معنای واقعی کلمه، عنصر یقین و الگویی برای انسان‌ها، وارث خوبی‌های پیامبر و ائمه اطهار و یادگاری از امام راحل و امام عظیم‌الشأن ما، حاضر بود. با وجود داغ سنگین شهادت سید بزرگوار، این رهبر کارآزموده و با کفایت، در روز بعد از داغ، جلسه‌ای با نخبگان برگزار کردند؛ نه در پناهگاه، بلکه در حسینیه و نشان دادند که هیچ حسابی برای ددمنش‌های خونخوار باز نکرده‌اند. سپس در جمعه نصر، شخصیت اول مستضعفان منطقه، فرمانده کل قوای مقاومت و نیروهای جهادی در میان آزادگان عالم معرفی شدند. هر جا که پرچم مقاومتی به اهتزاز درآمده، زیر پرچم این فرمانده یعنی آیت‌الله امام خامنه‌ای قرار دارد.

صدیقی در آغاز خطبه دوم نماز جمعه تهران، گفت:‌ همواره انسان با تقوا، با بصیرت زندگی می‌کند. «اتق الله یجعل لکم فرقانا»؛ این گفته به ما یادآوری می‌کند که تقوا را باید از خدا بخواهیم. تقوا، ذخیره‌ای است گرانبها که آبرو و خیرات آن برای پس از مرگ ذخیره می‌شود. در آنجا که لباس نداریم و بی‌کفن هستیم، تقواست که ما را می‌پوشاند و «ذالک لباس التقواست»؛ بهترین توشۀ ما تقواست.

وی با اشاره به سالگرد عملیات طوفان الاقصی آن را مظاهر قدرت پروردگار حکیم و مهربان دانست و عنوان کرد:  این طوفان، حمله‌ای بود که نه از سوی یک دولت، بلکه از جانب یک جمعیت محدود علیه رژیم تحت حمایت آمریکا و ایادی آن شکل گرفت. این باند تروریستی، خون‌آشام و غارتگر، به قدری بزرگ نشان داده شدند که به عنوان یکی از ارتش‌های شکست‌ناپذیر معرفی گردیدند. در واقع، اربابان این باند، کشورهای عربی را تحقیر کردند و در جنگ شش روزه، از عهده تمامی این تبهکاران بر نیامدند. اما این حزب‌الله قهرمان بود که ذلت را به آن‌ها بازگرداند و سرزمین‌های غصب شده را از آن‌ها پس گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود:‌ این نقطه عطف دوم جریان طوفان الاقصی بود که آثار مبارکی به همراه داشت. اول، نشان داد که ارتش اسرائیل، که خود را قوی می‌پنداشت، چندان هم قوی نیست. عرب‌ها در جنگ با اسرائیل، به دلیل پیشینه عربیت، ضعیف بودند، کسی که در سنگر ایمان نشسته باشد، مقتدر است. گروهی قلیل توانستند این‌ها را از لانه‌های خود بیرون کشند و به اسارت بگیرند، و بدین ترتیب، حیثیت نظامی و امنیتی آن‌ها را زیر سؤال بردند. شکستی که در این مرحله بر اسرائیل وارد شد، تا ابد قابل جبران نخواهد بود.

صدیقی با اشاره به شهادت رهبر مقاومت گفت: ایشان همواره برای من مورد ارادت و عشق است. من با تمام وجود و سلول‌هایم به ایشان عشق می‌ورزیدم و همواره دعاگوی ایشان بودم. فضایل اخلاقی و صمیمیت ایشان، پرچم برافراشته تمام فضایل دینی بود و این داغ فراموش‌نشدنی است. بدین‌وسیله، تسلیت خود را به امام زمان، رهبر بزرگوار، ملت عزیز لبنان، غزه و عراق، مقاومت و همه آزادگان و شما نمازگزاران سرافراز عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه در مورد وعده صادق خداوند، ایران را به عنوان ام‌القرای مجاهدین، آزادگان، روشن‌بینان و ظلم‌ستیزان قرار داده است، تصریح کرد: در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم، نیروهای مسلح ما همواره امتحان خود را پس داده و نشان داده‌اند که شکست‌ناپذیرند. جنایت‌هایی که این باند تبهکار انجام داد، از جمله شهادت شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله، پرچم جهاد و عزت را به اهتزاز درآورده است. باید بدانیم که نیروهای مسلح ما نباید تحت تأثیر شبهات و فشارها قرار گیرند. وعده صادق خداوند، یقینی و حکیمانه است. حضرت آقا فرمودند که ما در عمل نمی‌شتابیم و کسی که فرماندهی به عنوان نایب امام زمان دارد، با حکمت و تدبیر عمل می‌کند.

صدیقی خاطرنشان کرد:‌ اگر رهبر ما در قله عظمت قرار دارند، مردم ما و ملت ما نیز در تراز این امت قرار دارند. جمعه نصر، امام خامنه‌ای با شجاعت، اقتدار و حکمت به میدان آمد و با جلوه‌ای الهی حضور یافت. حضور شما مردم، نشان‌دهنده اعتقاد عمیق شما به مقام ولایت است؛ اعتقادی دینی و فطری که شما را به فدایی رهبری و مقاومت وا می‌دارد. این حضور، اقتدار و عزت برای جبهه مقاومت و ایران اسلامی است. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد که خادم شما باشیم و قدر تک‌تک شما و خانواده‌هایتان را بدانیم.

وی ضمن تقدیر اقدامات نیرو‌های مسلح در عملیات وعده صادق ۲، تصریح کرد:‌ سپاه قهرمان ما، با همراهی ارتش مکتبی و وزارت دفاع، طرحی جانانه را پیش‌بینی کردند. زمان و کیفیت عملیات، همگی زیر نظر رهبر عزیز به دقت برنامه‌ریزی شده بود؛ لذا این اقدام، تاریخی و ماندگار خواهد بود. این یک امر استثنایی بود که ۲۰۰ موشک از ایران مقاوم در یک مرحله به سوی اهداف تعیین‌شده پرتاب شد. با وجود تمامی تجهیزات پدافندی که آمریکا و کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه در اختیار این بنیان سست عنکبوتی قرار داده بودند، ۱۷۰ موشک به هدف‌های پیش‌بینی‌شده اصابت کرد و این امر موجب فلج شدن و ذلت غیرقابل جبران اسرائیلی‌ها شد.  

صدیقی با بیان اینکه این عملیات با محاسبات دقیق و تجهیزات نظامی فوق‌تکنولوژی انجام شد و واقعاً کمر اسرائیل را شکاند و دماغ آمریکا را به خاک مالید، گفت: آن‌ها نتوانستند هیچ واکنشی نشان دهند. نکته دوم این است که علیرغم روحیه بی‌نظیری که دین و رهبری قدرتمند به سپاهیان ما و نیروهای مسلح داده است، این نیروها حرکت اخلاق‌مدارانه‌ای را در پیش گرفتند. آن‌ها به تأسیسات و زیرساخت‌های دشمن ضربه زدند و به زندگی مردم آن‌ها تعرض نکردند. این خود نشان‌دهنده قدرتی فراتر از قدرت نظامی است. نیروهای عزیز ما، ارتش محبوب و سپاه دلاور، در چهارچوب اخلاق حرکت می‌کنند و لاغیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز