خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در پاسخ به ایلنا:‌

با طرحی که در زمینه رفع فیلترینگ ارائه شده درآینده نزدیک اخبار خوبی تقدیم مردم می‌کنیم

با طرحی که در زمینه رفع فیلترینگ ارائه شده درآینده نزدیک اخبار خوبی تقدیم مردم می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۰۶۵۲

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: با تمام توان برای گشایش درباره فیلترینگ کار را دنبال می‌کنیم و کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی فنی تشکیل دادیم و جلسات متعدد را شخصاً تشکیل داده‌ام. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با توجه به طرحی که ارائه کردیم، جمع‌بندی خوبی در مرکز ملی فضای مجازی داشته باشیم و اخبار خوبی به مردم تقدیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار هاشمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره برداشت فلیترینگ که مطالبه عمومی است، گفت: همانطور که قبلاً هم اشاره شد، بحث فیلترینگ مطالبه عمومی است و این موضوع را مورد پیگیری ویژه قرار داده‌ایم.

وی افزود: با تمام توان برای گشایش در این خصوص کار را دنبال می‌کنیم و کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی فنی تشکیل دادیم و جلسات متعدد را شخصاً تشکیل داده‌ام. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با توجه به طرحی که ارائه کرده‌ایم، جمع‌بندی خوبی در مرکز ملی فضای مجازی داشته باشیم و اخبار خوبی به مردم تقدیم کنیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ما هم به وضعیت موجود نقد داریم و باور داریم که باید نگاه درباره این محدودیت‌ها اساساً تغییر کند. دوسومِ مشترکینِ همراه از ظرفیت فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها غیررسمی است و می‌تواند بستری برای حمله به سامانه‌ها باشد. استفاده از فیلترشکن موجب شده یک هزینه به سبد هزینه خانوار اضافه شود و گردش مالی غیرشفافی را داراست و طبیعتا این یک دغدغه جدی است و مطالعه و بررسی ما نشان می‌دهد که بخشی از این اقتصاد غیرشفاف از جیب دولت خارج شده و جایی که باید در توسعه زیرساخت‌ها استفاده می‌شد الان رفته در فضای بازار غیرشفاف.

هاشمی گفت: از باب فرهنگی هم فرزندان ما در معرض انواع و اقسام محتواها قرار گرفته‌اند و همه ما این نگرانی را داریم که محتوایی که قبل از ۱۴۰۱ و محدودسازی این فضا را شاهد نبودیم و کارکرد موجود زیر سوال است  کیفیت شبکه هم متاثر از این ماجرا شده و مردم هم از این باب گلایه‌هایی دارند که گلایه‌های آنها هم به حق است.

وی در پاسخ به سوال مجددی درباره رفع فیلترینگ گفت: کارهای امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص انجام شده است ولی به دلایل فنی این‌ها خیلی راهگشا نباشد در کوتاه‌مدت ممکن است کمک کند اما در بلندمدت راهگشا نیست اگر روی گردش مالی داخل کشور تمرکز کنید، می‌بینید این‌ها در فضای رمزامرزی می‌روند و آنجا دیگر اکان پایش وجود ندارد. رفع فیلترینگ وعده دولت است؛ اما نباید شتاب‌زده عمل کرد. اگر اقدامات شتاب زده در خصوص رفع فیلترینگ داشته باشیم شاید به اهداف خود نرسیم و نتوانیم به دغدغه های مردم پاسخ بدهیم.

هاشمی درباره بررسی میزان مصرف مردم و اینکه عده‌ای اعتقاد دارند بسته‌ها زودتر از موعد به اتمام می‌رسد، گفت: این گزارش‌ها را از مردم به صورت مستقیم و نمایندگان مردم نیز دریافت کرده‌ایم و بر مبنای آن به تیم جدیدی که در سازمان تنظیم مقررات مستقر شده‌اند، دو ماموریت مشخص داده‌ایم که میزان مصرف اینترنت را بررسی تا مشخص شود میزان مصرف بسته‌های مردم واقعی است یا خیر.

وی ادامه داد: دیگر بحث‌های مربوط به پوشش و کیفیت اینترنت در روستاها است، گزارش‌های اولیه استخراج شده و امیدواریم در بازه زمانی کوتاه مدت نشست رسانه‌ای با حضور رسانه‌ها باشیم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: امیدواریم توسعه صنعت فضایی با شتاب بیشتری دنبال می‌شود در این خصوص اولین دستور جدی برای تامین منابع از رئیس‌جمهور گرفتیم تا بتوانیم جایگاه خودمان را در مدار لئو تثبیت و به مدارهای بالاتر دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز