خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی:

دولت هرچه زودتر با اقدامات کوتاه‌مدت امید را در جامعه به وجود آورد

دولت هرچه زودتر با اقدامات کوتاه‌مدت امید را در جامعه به وجود آورد
کد خبر : ۱۵۳۴۶۰۹

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آن چیزی که مردم را رنج می‌دهد تورم و گرانی است. دولت باید هرچه زودتر اقدامات کوتاه‌مدت انجام دهد تا امید در جامعه به وجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در نخستین جلسه مشترک هیأت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان دوره ششم گفت: خداوند از بندگان خودش ۲ چیز خواسته است، نخست این‌که به نعمت‌های خدا اعتراف کنند تا زیاد شود، دیگر این‌که بندگان به گناهان خود اعتراف کنند. زیرا اعتراف به نعمت باعث افزایش نعمت می‌شود. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر گفته می‌شود کسی به یاد گناهانش باشد برای این‌ است که غافل نباشد و یاد آن‌ها باشد تا خداوند ما را ببخشد‌.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم، یاد غیورمردان سپاه و ارتش را که حصر آبادان را شکستند گرامی می‌داریم. 

موحدی کرمانی اظهار داشت: جا دارد غم اندوه خودمان را بابت حادثه کارگران معدن طبس عنوان کنیم. برای جان‌باختگان غفران و رحمت الهی و برای مصدومان این حادثه صحت و عافیت مسئلت داریم.

وی عنوان کرد:رژیم صهیونیستی بعد از جنایات بی‌شمار در غزه و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر، به لبنان حمله کرد و تعداد قابل توجهی از مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند. تاکنون بیش از ۶۲۰ نفر شهید و تعدادی مجروح و آواره شدند‌. 

رئیس مجلس خبرگان گفت: هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز به لبنان، ایجاد امنیت در شمال سرزمین اشغالی برای بازگرداندن آوارگان اسرائیلی بود که به علت محاسبات غلط و حملات  موثر حزب‌الله به حیفا و تلاویو، ناامنی و آوارگی صهیونیست‌ها به دیگر شهره‌ها را داشت.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین‌المللی باعث ادامه تجاوزگری و  حملات این رژیم اشغالگر  شده است و منطقه را در معرض جنگ قرار داده  و لازم است هرچه زودتر آتش جنگ خاموش شود. 

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اکنون جبهه مقاومت از هر زمانی منسجم‌تر و قوی‌تر است و با ظرفیت‌هایی که حزب‌الله دارد با زدن موشک بالستیک به مرکز جاسوسی رژیم  غاصب، تل‌آویو را به لرزه درآورده است که به شکست این رژیم خون آشام منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: نکته دیگر مسئله اقتصاد و معیشت مردم است که نیاز است همه قوا به ویژه دولت محترم با پشتیبانی که مقام معظم رهبری از آقای رئیس جمهور کردند، هرچه سریع‌تر اقدام کند‌. البته دولت باید برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشد اما آن چیزی که مردم را رنج می‌دهد تورم و گرانی است. دولت باید هرچه زودتر اقدامات کوتاه‌مدت انجام دهد تا امید در جامعه به وجود بیاورد.

موحدی کرمانی گفت: آقای رئیس جمهور که بحمدالله نشان دادند با قرآن و احادیث آشنایی و به سیره اهل بیت توجه دارند، لابد عنایت دارند که رأی و اعتماد مردم علاوه بر ابعاد حقوقی و اخلاقی به لحاظ شرعی ضمان آور است. باید توجه داشته باشند در تصمیم‌گیری‌ها، موضع گیری ها، عزل و نصب‌ها و اجرای برنامه‌ها علاوه بر پیشگاه خداوند در مقابل مردم هم مسئول هستند. در هر صورت ما برای موفقیت و پیروزی ایشان و سربلندی کشور دعا می‌کنیم.

موحدی کرمانی با اشاره به سفر رئیس جمهور برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل متحد گفت: سفر آقای رئیس جمهور به سازمان ملل هم عرصه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده و امیدوارم دستاوردهای سیاسی و اقتصادی مطلوب و مبتنی بر اصول ثابت نظام و خط مشی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری برای کشور و نظام به دنبال داشته باشد. ضمنا آنچه در یکی از جلسات فرعی سازمان ملل اتفاق افتاد در صورت صحت انتساب یک فلته بیشتر نبود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز