خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

نتانیاهو برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار، مدام در حال تحریک ایران است‌

نتانیاهو برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار، مدام در حال تحریک ایران است‌
کد خبر : ۱۵۳۲۲۹۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون نتانیاهو کار صدام را انجام می‌دهد و برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار با آمریکا، مدام در حال تحریک ایران و انجام اقدامات تروریستی همچون حمله به سفارتخانه و ترور اسماعیل هنیه است‌.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در سفر به خوزستان و شهر مسجدسلیمان با حضور در جمع بزرگان و نمایندگان طوایف ایل بختیاری، با اشاره به رونمایی  از تندیس سردار سلیمانی در ورودی شهر، گفت: اجداد خانواده شهید سلیمانی سال‌ها پیش، از مسجدسلیمان به کرمان مهاجرت کردند و او اصالتا بختیاری است. از سوی دیگر مسجد سلیمان که بارها مورد حملات و بمباران رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی قرار گرفت و چندصد شهید و جانباز تقدیم کشور کرد، نمادی از مقاومت و مجاهدت است.

وی یادآور شد: پدران و اجداد ما ۳۰۰ سال کم‌کاری کردند و همه بار این رکود ۳۰۰ ساله دوران قاجار و پهلوی بر دوش ما افتاده است. باوجود پیشرفت‌های علمی و تراز مثبت تجاری و اقتدار ایران در دوران صفویه، کار در دوران قاجار به حدی از فاجعه رسید که حدود ۱۲ هزار قزاق روسی وابسته به تزار، مسئول امنیت ایران شدند و پس از آن رضاشاه با راه اندازی معرکه‌ای ادعای ارتش نوین با ۱۷۰ هزار نیرو را داشت.

رضایی افزود: اما همین لشکر به اصطلاح نوین و مدرن طی چند روز در جنگ جهانی دوم با حمله تنها ۲ لشکر انگلیس نابود شد و تمام خاک ایران به اشغال درآمد. در زمان حمله صدام به ایران او با حمایت تمام قدرت‌های جهان و با چندین لشکر تا بن دندان مسلح از همان مسیری که انگلیس چندروزه ایران را اشغال کرد حمله سراسری کرد اما حتی به اهواز هم نرسید و در نهایت بدون اشغال یک سانتیمتر از ایران جنگ را با شکست به پایان رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صدام در شش ماهه نخست سال ۱۳۵۹ چندین بار به مواضع مرزی ما حمله و خسارت وارد و چند صد شهید و مجروح به ما تحمیل کرد، بنابراین آغاز جنگ در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ نبوده است. اکنون کار آن زمان صدام را نتانیاهو انجام می‌دهد و برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار با آمریکا، مدام در حال تحریک ایران و انجام اقدامات تروریستی همچون حمله به سفارتخانه و ترور شهید هنیه است‌. آنان نمی‌خواهند ایران در مسیر پیشرفت باشد.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب آمریکا ۳ بار علیه ایران ائتلاف کرد؛ ائتلاف اول بین صدام، شاه و آمریکا برای جلوگیری از پیروزی انقلاب، ائتلاف دوم برای جلوگیری از تاسیس نظام سیاسی بود که شوروی هم در آن حاضر بود و یکی از دلایل تسریع انتخابات و تعیین تکلیف نظام حاکم و رفراندوم قانون اساسی که امام بر آن تاکید داشت مقابله با همین ائتلاف بود.

رضایی تاکید کرد: سومین ائتلاف بعد از دفاع مقدس و بخصوص در دهه اخیر بود که آمریکا ائتلافی برای جنگ اقتصادی با ما تشکیل داده است و ما باید از تجربه دفاع مقدس برای مقابله با این جنگ استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته قسمتی از مشکلات اقتصادی ناشی از محاصره و جنگ اقتصادی علیه کشورمان است، اما قسمتی دیگر نیز مربوط به اهمال‌کاری‌ها و نالایقی‌های داخلی است. امروز ما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که سربازان متجاوز آمریکایی و انگلیسی به مرزهایمان را به اسارت در می‌آوریم و آن قدرت‌ها برای آزادی‌شان به ما التماس می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با تشریح پیشرفت‌های نظامی ایران، تصریح کرد: روزهایی بود که حتی سیم خاردار هم جزو تحریم‌های نظامی کشور بود. زمانی که جنگ آغاز شد و فرماندهی را به من سپردند نه توپ و تانک در اختیارمان گذاشتند و نه تجهیزات آنچنانی و تیپ و لشکر و نظام انسانی، اما با تربیت فرماندهان با استعداد، جنگ را با پیروزی به پایان رساندیم و ۷۰ هزار عراقی را به اسارت درآوردیم.

وی تأکید کرد: در اقتصاد نیز باید مثل بخش نظامی همین مسیر پیشرفت طی شود و البته نه فقط دولت بلکه مردم هم باید دست به کار شوند و همه دست در دست یکدیگر موجبات این پیشرفت را فراهم آوریم.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز