خبرگزاری کار ایران

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور:

رویکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال باید پیشگیرانه باشد

رویکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال باید پیشگیرانه باشد
کد خبر : ۱۵۳۰۰۸۶

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور رویکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال را رویکردی پیشگیرانه و بر اساس همکاری دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از جرایم در حوزه حقوق عامه و بیت‌المال دانست و گفت: چنانچه دستگاهی در انجام همکاری و پیشبرد امور اهمال کرد باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای الزام دستگاه به انجام وظایف استفاده شود

به گزارش ایلنا، غلامعباس ترکی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در نشست با اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال این استان، اظهار کرد: با توجه به سپری شدن نیمی از سال انتظار می‌رود مجموعه دادستانی عمومی مرکز استان در ۶ ماهه دوم سال تمرکزشان بر اجرای احکام قطعی باشد.

وی افزود: برای این منظور باید هماهنگی‌های لازم با سایر دستگا‌های مسئول صورت گیرد و چنانچه دستگاهی در انجام همکاری و پیشبرد امور اهمال کرد از همه ظرفیت‌های قانونی برای الزام دستگاه به انجام وظایف استفاده شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور عنوان کرد: پس از ۴۵ سال که از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد زیبنده نیست که هنوز سامانه جامع واگذاری اراضی دولتی تکمیل نشده باشد.

وی افزود: تکمیل و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در شفاف‌سازی امور و پیشبرد اهداف قانونی به دادستانی و دستگاه‌های نظارتی کمک شایانی بکند.

ترکی در بخشی از سخنان خود به آمار بالای تصادفات در جاده‌های استان به ویژه جاده شلمزار به شهرکرد اشاره و اظهار کرد: حل این معضل نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌هاست تا پای کار بیایند و اگر مانعی وجود دارد با تعامل و هم‌افزایی آن را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: اگر در مسیر انجام وظایف یک دستگاه، گره‌ای وجود دارد و مدیر مجموعه توان رفع آن را ندارد بهتر است صادقانه از مقام خود کنار برود چرا که در قبال جان مردم و خسارت‌هایی که به شهروندان وارد می‌شود مسئول است و قطعاً مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور خطاب به مسئولان قضایی استان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات و موانع نباید با مدارا برخورد شود بلکه باید برای انجام هر کاری زمانبندی لازم تعیین و نسبت به عدم انجام امور از فرد مسئول بازخواست شود.

وی در خصوص سد غدیر باباحیدر نیز، گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته آبگیری و راه‌اندازی این سد قرار بوده ظرف ۳۰ ماه انجام شود حال آنکه راه‌اندازی آن ۱۵ سال طول کشیده است.

وی ادامه داد: اگر این سد مشکل زیست محیطی داشته باید همان زمان مورد رسیدگی قرار می‌گرفت نه اینکه پس از ۱۵ سال و با صرف هزینه‌های گزاف سد آبگیری شود و هنوز هم مشکلات آن حل نشده باقی مانده باشد.

ترکی عنوان کرد: آیا الان دادستانی نباید یقه آن مدیری که بدون مجوز این کار را کرده و این همه خسارت را به بیت‌المال و مردم وارد آورده بگیرد و با او برخورد کند؟

معاون دادستانی کل کشور بیان کرد: نکته دیگر اجرای قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول است که این مهم به جلوگیری از تولید دعاوی و رفع اختلافات و نزاع‌ها کمک زیاد می‌کند و باعث می‌شود تا مردم در مالکیت هایشان احساس امنیت بیشتری داشته باشند.  

وی در پایان تأکید کرد: هدف شورای حفظ حقوق بیت‌المال آن است که اگر هریک از دستگاه‌های نظارتی یا اجرایی با یکی از مصادیق نقض حقوق عامه، زمین‌خواری و فساد مرتبط با اموال عمومی و انفال مواجه شد بتواند مراتب از طریق این شورا پیگیری تا با پشتیبانی دستگاه قضایی استان موضوع پیگیری و مرتفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز