خبرگزاری کار ایران

علیمردانی در گفت‌وگو با ایلنا:

تعداد کسانی که تمایل به همکاری با دولت ندارند، اندک است/ مبارزه با فساد نیاز به ابزارهای شفاف‌سازی دارد

تعداد کسانی که تمایل به همکاری با دولت ندارند، اندک است/ مبارزه با فساد نیاز به ابزارهای شفاف‌سازی دارد
کد خبر : ۱۵۲۷۷۹۱

یک نماینده مجلس گفت: مبارزه با فساد در وهله اول زیرساخت لازم را می‌خواهد و گام بعدی هم استفاده از ابزارهای شفاف‌سازی است و یکی از این ابزارهای شفاف‌سازی رسانه‌ها هستند که می‌توانند در بسیاری از موضوعات کمک کند.

منصور علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، مشاهده می‌‌‌شود درحالی که دولت تازه به آغاز به کار کرده است برخی از نمایندگان  طیف تندرو مجلس از تریبون پارلمان بر علیه دولت و شخص رئیس جمهور سخن می‌گویند؛ حال سوالی که پیش می‌آید این است که این رفتار برخی از نمایندگان تا چه میزان می‌تواند بر روی همسبتگی دولت و مجلس برای مشکلات فروانی که در کشور وجود دارد تاثیر بگذارد، گفت:تعداد کسانی که شاید تمایلی به کار با دولت نداشته باشند بسیار اندک است؛ علتش هم همین است که مشاهده می‌کنیم کابینه معرفی شده به صورت یکدست رأی آورده است. یعنی اگر بنا بر این بود که تقابل با دولت صورت گیرد قطعا کل کابینه رأی نمی‌آورد یا حداقل برخی از اعضای کابینه رأی نمی‌آوردند.

نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه تاکید کرد: این که اکثریت نمایندگان عزم‌شان را جزم کردند که به کابینه رأی خوبی دهند و حمایت کنند، برخلاف ادعای برخی است که می‌گویند نمی‌خواهند دولت کار کند.

وی با بیان این‌که انشاالله همسبتگی بین دولت و مجلس وجود داشته باشد، اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند دولت باید تعامل سازنده با مجلس داشته باشد و فکر می‌کنم اکثریت نمایندگان به این فرمایشات حضرت آقا عمل کنند.

علیمردانی درباره رویه دولت در خصوص مبارزه با فساد، بیان کرد: مبارزه با فساد در وهله اول زیرساخت لازم را می‌خواهد و گام بعدی  هم استفاده از ابزارهای شفاف‌سازی است و یکی از این ابزارهای شفاف‌سازی رسانه‌ها هستند  که می‌توانند در بسیاری از موضوعات کمک کند.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند بخشی از کار را به خود مردم بسپارد. می‌تواند به صورت استانی، شهرستانی و بخشی، سایت یا سامانه‌ای را در نظر بگیرد تا مردم بتوانند فسادهای اقتصادی، اجتماعی و اداری را به صورت خودجوش به این سایت گزارش دهند، البته این مهم را در نظر بگیرید که باید حتما تحقیقات لازم در مورد این گزارش‌ها انجام شود شاید کسی با دیگری دشمنی داشته باشد و بخواهد سواستفاده کند و علیه فردی از این سامانه استفاده کند، بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد. بعد از آن سایت به صورت اتوماتیک می‌تواند تمامی گزاراشات را به حراست اداره مذکور یا قوه قضائیه ارائه دهد تا بتوانند راستی آزمایی کنند که واقعا فسادی صورت گرفته یا خیر، نفس این سایت می‌تواند جلوی بسیاری از فسادهای کوچک را بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه ما هم به عینه این موارد را دیده‌ایم و افراد هم دچارش شده‌اند، به طور مثال از آنها زیرمیزی یا پول، شیرینی و چای خواسته شده است؛ این موارد بوده و کسی هم نمی‌تواند وجود فساد را کتمان کند. حضرت آقا هم کاملا به این موضوع اشراف دارند و فرمودند با فساد مبارزه شود، ما می‌توانیم با تاسیس یک سایت به این شکل و استفاده از گزارشات مردمی و تقویت نظارت و مخصوصا شفاف‌سازی با قسمت عمده‌ای از مفاسد مبارزه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز