خبرگزاری کار ایران

شریعتی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزش و جوانان؛

رفتن آقای دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است

رفتن آقای دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است
کد خبر : ۱۵۲۰۵۲۷

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رفتن آقای دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است اما با توجه به اینکه رأی آوری ایشان قطعی است باید شهادت بدهیم که انا لا نعلم منهم الا خیرا.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: این روزها صحبت از وفاق ملی است، علت حضور بنده در پشت این تریبون نیز همین است، موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب، ایثارگر و توانمند که تلفیق مدیریت و دانش است و البته ورزش. آقای دنیامالی هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست اما از ایشان حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اگرچه اکثر جریان نمایندگان مجلس دوازدهم همراه با جریان انقلاب است اما بیش از نیمی از نمایندگان برای موافقت با کابینه آقای پزشکیان ثبت‌نام کردند بنابراین معنای وفاق معنایی است که باید بر اساس شاخص‌ها باشد و من در این فرصت به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب ۳۰ تیر ماه در دیدار با نمایندگان و پس از انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان میثاق مشترک ما با آقای پزشکیان مطرح کردند را قرائت کنم.

وی افزود: ۱۲ شاخص مدنظر رهبری عبارتند از امین، صادق، متدین، با ایمان، متشرع، کارآمد، عدم سوء سابقه، امیدوار به آینده، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی، نگاه مثبت به آینده، اشتهار به پاکدستی، دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی است. همچنین جلسه‌ای را خدمت دکتر قالیباف بودیم که ایشان این ۱۲ شاخص را در دو عنوان کلی به خوبی خلاصه کردند که شامل توانمندی و کارآمدی و اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بنابراین معنای وفاق، توافق ما بر سر این شاخص‌ها است و ان‌شاء الله ما بر اساس این شاخص‌ها رأی خواهیم داد و امیدواریم کابینه دولت آقای پزشکیان بتواند همین امروز تشکیل شود و خدمت خود را به مردم آغاز کند. این وفاق نه به معنای ائتلاف احزاب است و نه به معنای نظام پارلمانی است

شریعتی نیاسر ادامه داد: نکته بعدی آن که بسیاری از وزرای پیشنهادی که ما در موافقت با آنها صحبت می‌کنیم و تجارب و توانمندی‌ آنها همچون آقای دنیامالی را برمی‌شماریم از جمله وزنه‌های سیاسی کشور بودند و هستند، همچون آقای صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، هیچ فردی در مجلس برای مخالفت با ایشان ثبت نام نکرد و ایشان چهره شناخته شده اصلاح‌طلبان است و در دولت آقای روحانی وزیر بوده است. همچنین سرکار خانم صادق که معاون وزیر اصلاح طلب نیز بودند نیز بالای ۱۷۰ نفر موافق داشتند و ما بر اساس شاخص‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: آقای دنیامالی نیز همکاری ایثارگر، بااخلاق و نجیب ما در مجلس بوده‌اند و بنده توفیق داشتم در مجلس یازدهم با ایشان همکار باشم و آقای دنیامالی را یک فرد دارای شاخصه حق‌مدار یافتم، نجیب، صبور و دارای حلم است و جامعیت مناسب در ۱۲ شاخص فوق دارد و امتیاز بالایی در این زمینه دارد و مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی قابل تأمل است چراکه نه تنها تجربه و سابقه کار دارد، بلکه خودشان نیز اهل ورزش و اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی هستند و اینکه از مجلس به دولت می‌روند با دعوت رئیس‌جمهور بوده است و ایشان خود داوطلب نبودند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اظهار کرد: آقای دنیامالی اهل تعامل با رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی عرصه ورزش نیز است و توان تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری را در ایشان برجسته دیده‌ام، همچنین با توجه به همکاری در برخی از کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه هفتم با ایشان می‌توانم شهادت دهم بر موضع کارشناسی اصرار می‌کرد اما انتظاراتی هم از برادر بزرگوار خود آقای دنیامالی داریم، به عنوان مثال با توجه به اینکه ایشان به تدوین برنامه هفتم کمک کردند و به آن اشراف دارند انتظار داریم این اشراف خود را به ویژه در حوزه جوانان و خانواده اجرا و تقویت کنند.

شریعتی نیاسر تأکید کرد: جذب منابع مالیاتی و برخورد با فساد در ورزش اهمیت دارد، و در آخر باید تأکید کنم که رفتن آقای دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است اما با توجه به اینکه رأی آوری ایشان قطعی است باید شهادت بدهیم که انا لا نعلم منهم الا خیرا.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز