خبرگزاری کار ایران

شریعتی اندراتی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو:

تعامل علی‌آبادی با مجلس می‌تواند باعث نجات وزارت نیرو از چالش‌های فعلی باشد

تعامل علی‌آبادی با مجلس می‌تواند باعث نجات وزارت نیرو از چالش‌های فعلی باشد
کد خبر : ۱۵۲۰۳۶۹

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: علی آبادی جزو معدود مدیران ارشد انرژی ایران است که هم در حوزه آب و هم در برق سابقه مدیریت داشته و به چالش‌های این وزارتخانه کاملا مسلط است، تعامل ایشان و مجلس می‌تواند باعث نجات وزارت نیرو از این چالش‌ها باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی اندراتی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: همکاران عزیز همگی واقف هستید دو چالش مهم در حوزه وزارت نیرو وجود دارد که مهم‌ترین آنها کمبود آب و برق در بخش‌های مختلف مثل صنایع، کشاورزی و مصارف خانگی است. حل شدن این چالش‌ها علاوه بر تجهیزات نیازمند مدیری لایق، جهادی، متخصص و انقلابی است.

وی افزود: آقای علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو را از بهترین دانشگاه‌های کشور که دانشگاه تهران بوده، اخذ نموده است و از لحاظ تخصصی برای حل مسایل این وزارتخانه این اطمینان را می‌دهد. فارغ از برخورداری از دانش و تخصص لازم ایشان دارای تجربه قوی در زمینه ساخت پروژه‌های نیروگاهی را دارد و توانایی لازم را برای حل مشکلات این وزارتخانه دارد. تجربه ایشان در زمینه فنی و مهندسی و ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث سدها و طرح‌های انتقال آب و برق کشور از دیگر امتیازات وی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم  افزود: ایشان در جلسات مختلف از بکارگیری توانمندی‌ها و دانش بروز و نیروهای خلاق و ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی بر روند پیشرفت پروژه‌ها نظارت و پی‌گیری خواهد نمود و حدود سه دهه با آگاهی کامل نسبت به توزیع آب و برق اشراف کامل را برای حل مشکلات وزارتخانه نیرو دارد و می‌تواند با اشراف کامل موضوعات آب و برق را حل و راهوری نماید.

شریعتی اندراتی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع مالی به خصوص موارد مندرج در برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی از ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان است. وزارت نیرو در حال حاضر نیاز به مدیری توانمند و جهادی برای حل ناترازی و تنش‌های موجود آب و برق را دارد. راهبردهای ارایه شده در این زمینه در برنامه‌های آقای علی آبادی به خوبی تشریح شده است که اصول حاکم در برنامه خود در وزارت نیرو را طی چهار سال آینده ترسیم و نقشه راه تحقق این اصول نیز در برنامه ایشان بیان شده است.

وی تصریح کرد: ایشان عقیده دارند که حل این چالش‌ها با مشارکت همه قوا و دستگاه‌ها قابل حل خواهد بود به همین دلیل نیز ارتقای شورای عالی آب و انرژی و استفاده موثر از آن در تصمیم‌گیری‌های بخش‌های مختلف و افزایش تعاملات بین بخشی را در برنامه پیشنهادی خود لحاظ نموده است. در برنامه آقای وزیر به تامین آب شرب شهرها و روستاها دیده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: توجه به بهره‌وری و کاهش تلفات آب و برق و راندمان نیروگاه‌ها مورد دیگری است که در برنامه ایشان دیده می‌شود. توجه به اصلاح اقتصاد آب و برق در جهت خودکفایی صنعت و بهبود شرایط بوده است  توجه جدی ایشان به موضوع منابع محدود آب و نیاز به آب با توجه به رشد جمعیت، توسعه صنعت و بالا رفتن استانداردهای زندگی و الزام به موضوع مدیریت مصرف، تامین آب جدید، استفاده آب‌های غیرمتعارف به خصوص نمک زدایی از آب دریا و استفاده از پس آب در برنامه‌های اصلی ایشان بوده است که این امر نتایج مثبت در آبادانی کشور خواهد داشت.

شریعتی اندراتی اظهار کرد: با مدیریت علمی و عملی ایشان شاهد شکل‌گیری برنامه مدون در حوزه فناوری و توسعه زیرساخت‌های وزارت نیرو خواهیم بود. استفاده از صنایع و همچنین معادن در کویر ایران است که با استفاده از سرمایه آنها برای تامین آنها برای تامین منابع مالی برای انتقال آب از خلیج فارس به کویر و فلات مرکزی ایران است. استفاده از این منابع برای پروژه‌های انتقال آب و نمک زدایی آب دریا و سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی مورد در حوزه مدیریت تقاضا و تبع آن بهینه سازی مصرف و افزایش تولید در صنایع کشور را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: علی آبادی جزو معدود مدیران ارشد انرژی ایران است که هم در حوزه آب و هم در برق سابقه مدیریت داشته و به چالش‌های این وزارتخانه کاملا مسلط است، تعامل ایشان و مجلس می‌تواند باعث نجات وزارت نیرو از این چالش‌ها باشد. از نمایندگان می‌خواهم با توجه به سوابق ایشان در حوزه نیرو و انرژی و تخصص لازمشان برای جراحی‌های لازم در این حوزه با رای ایشان را راهی ساختمان وزارت نیرو کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز