خبرگزاری کار ایران

رضازاده در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

ظفرقندی مخالف خارج شدن پزشکان و پرستارها از کشور است

ظفرقندی مخالف خارج شدن پزشکان و پرستارها از کشور است
کد خبر : ۱۵۱۹۲۶۷

نماینده موافق ظفرقندی در مجلس شورای اسلامی گفت: در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت او را مخالف پذیرش دانشجو اعلام کردند، در حالی که دکتر ظفرقندی مخالف خارج شدن پزشکان و پرستاران از کشور است که ما هم مخالف این هستیم که نوابغ از کشور خارج شوند. برای حل این موضوع باید زمینه‌ای برای ماندن آنها فراهم کنیم نه اینکه دانشجو زیاد تولید کنیم.

به گزارش ایلنا، بابک رضازاده نماینده مردم مشکین‌شهر در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد: من نماینده مردم مشکین شهر، شهری محروم در استان اردبیل با مردمانی باوقار، متین و همیشه حافظ و حامی انقلاب و نظام هستم. متوسط تعداد تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در شهرستان ما یک و هشت دهم است، این وضعیت شهری است که رکورد رای را با بیش از ۹۰ درصد به دکتر پزشکیان برای ۲۰ سال اخیر شکست.

نماینده مردم مشکین شهر با اشاره به دو خاطره رییس جمهور و عدالت محوری وی در زمان ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عدالت از نمادهای رییس جمهور است و می‌دانم افرادی که برای وزارت انتخاب کرده‌اند هم مانند خود او عدالت محور هستند.

رضازاده در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: ما در مورد وفاق ملی صحبت می‌کنیم، اما در جاهایی که به نفع ما است حمایت می‌کنیم و آنجا که به نفع ما نیست حمایت نمی‌کنیم. وفاق ملی یعنی «ما برای وصل کردن آمدیم/ نی برای فصل کردن آمدیم» ما آمده‌ایم در این برهه که کشور با مشکلات زیادی مواجه است دست در دست هم دهیم و مشکلات را از سر راه برداریم و این کار افراد بزرگ و توانمند می‌خواهد، با شعار دادن انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندین سال در جبهه حضور داشته اضافه کرد: دوستان او می‌گویند ظفرقندی از دکترهای ساک به دست بود که در روز عملیات آماده رزم و حمایت از رزمندگان بود. او رزیدنت جراحی بود اما برای حمایت از مردم و دفاع از ایران آن را رها کرده و به جبهه رفت که قابل تقدیر است.

نماینده مردم مشکین شهر در ادامه عنوان کرد: در این ایام که کشور در تنگناهای مالی ناشی از تحریم روبه رو است توجه دکتر ظفرقندی به مدیریت منابع کشور و مصارف نظام سلامت بسیار مهم و قابل تحسین است. توجه به سطح بندی خدمات در برنامه وی این اطمینان خاطر را ایجاد می‌کند که خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان با توزیع عادلانه، مدبرانه و بر مبنی اولویت‌ها با مشکل روبه‌رو نشود.

رضازاده با تاکید بر اینکه ظفرقندی از رزمندگان و جانبازان درد آشنا است، اضافه کرد: وی در تجربه مدیریت خود در نظام سلامت و در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشگاه مادر به گونه‌ای عمل کرد که پس از سال‌ها همچنان مورد تقدیر و تحسین اساتید دانشگاه، دانشجویان و کارکنان است. همچنین هفت وزیر قبلی بهداشت از وی حمایت کردند که یک اساس علمی و مدیریتی دارد.

وی در ادامه گفت: در کنار قابلیت‌های فردی دکتر ظفرقندی برنامه ارایه شده وی به مجلس شورای اسلامی نیز حاوی نکات ارزشمندی است که هم بدیع، هم واقع‌بینانه، هم جامع و هم در مسیر اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز، برنامه هفتم توسعه و ابلاغیه‌های مهم مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی بهداشت و گام دوم انقلاب است. این چنین برنامه‌ای اگر اجرا شود می‌تواند نجات دهنده نظام سلامت کشور باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در پایان گفت: در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت او را مخالف پذیرش دانشجو اعلام کردند، در حالی که دکتر ظفرقندی مخالف خارج شدن پزشکان و پرستاران از کشور است که ما هم مخالف این هستیم که نوابغ از کشور خارج شوند. برای حل این موضوع باید زمینه‌ای برای ماندن آنها فراهم کنیم نه اینکه دانشجو زیاد تولید کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز