خبرگزاری کار ایران

موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

همتی تحت شدیدترین تحریم‌ها مسئولیت بانک مرکزی را برعهده گرفت/ ادغام بانک‌های نظامی از اقدامات مهم همتی در راستای تدابیر نظام بود

همتی تحت شدیدترین تحریم‌ها مسئولیت بانک مرکزی را برعهده گرفت/ ادغام بانک‌های نظامی از اقدامات مهم همتی در راستای تدابیر نظام بود
کد خبر : ۱۵۱۹۰۵۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اوج مسئولیت‌های همتی در ریاست بانک مرکزی شکل گرفت؛ اشاره به کارنامه رئیس کل بانک مرکزی بدون توجه به اینکه در چه بازه زمانی مسئولیت حساس‌ترین پست اقتصادی کشور را بر عهده گرفتند، نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. در هنگام مسئولیت ایشان کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرید موسوی  در جلسه علنی امروز ( ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در موافقت با او، گفت: امروز افتخار دارم در این شرایط خاص درباره یکی از سرمایه‌های کشور صحبت کنم، آقای همتی چهره اقتصادی نام آشنا است. همتی با بیش از سه دهه سابق در تصدی مناسب کلیدی کشور، وقتی کارنامه اش را ورق می زنیم الگویی از تعهد، تخصص و میهن‌پرستی را به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: دوستان اشاره کردند که نباید به تحصیل در دانشگاه تهران اشاره کنیم امروز در شرایطی هستیم و با رای ملت دولتی را پیش رو داریم که فارغ التحصلان دانشگاه های تهران، شریف  و علامه هم محلی از اعراب پیدا کردند. همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی در تمام مسئولیت‌های خود منشا خدمات ارزنده برای کشور بوده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: همتی در این کشور مسئولیت خود را با حضور در واحد مرکزی خبر و ثبت و ضبط آثار ارزشمند و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس شروع کرد و از دوره جنگ و جهاد پای نظام و کشور بودند. بعد از آن او وارد حوزه اقتصادی شده که اوج مسئولیت‌های همتی در ریاست بانک مرکزی شکل گرفت؛ اشاره به کارنامه رئیس کل بانک مرکزی بدون توجه به اینکه در چه بازه زمانی مسئولیت حساس‌ترین پست اقتصادی کشور را بر عهده گرفتند، نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

موسوی همچنین ابراز داشت: در هنگام مسئولیت ایشان کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی بود. فراموش کردید که در آن زمان کرونا چه بلایی سر اقتصاد ایران و جهان آورده بود و قیمت نفت زیر ۱۰ دلار بود و در این شرایط او مسئولیت قبول کرد؟ در این شرایط اقتصاد کشور با تدابیر همتی و امثالهم حفظ شد. از نقدینگی حرف بزنیم و نقش کرونا و تحریم ها را فراموش کنیم؟

وی تصریح کرد: همتی با تشکیل کمیته نقدینگی با حضور تمام اقتصاددانان از جناح های سیاسی بستر هایی را در نظام پولی کشور ایجاد کرد.  ادغام بانک‌های نظامی براساس تدابیر نظام، کار بزرگی بود که در دوران همتی انجام شد؛ زیان یکی از این بانک‌ها ۸۰ همت بود و اگر دکتر همتی آن اقدامات را انجام نمی‌داد، امروز با فاجعه بزرگی مواجه می‌شدیم. چرا طوری جلوه می دهیم که گویی خطایی شده است؟

موسوی در پایان ابراز داشت: از نجومی بگیرانی صحبت می‌کنیم که سفیر ایران در چین بودند و ۸ هزار دلار حقوق را گذاشتند و با ۱۸ میلیون حقوق شروع کردند رئیس کل بانک مرکزی شدند از تورم صحبت می کنیم آیا جعبه ابزار کنترل تورم در آن زمان دست او بود؟ اگر بود پس برای چه قانون بانک مرکزی را مصوب کردیم؟ برای چه این ابزارها از اول تعریف کردیم؟ اقدامات آن زمان مانع از نوسانات شدید نرخ ارز شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز