خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی در موافقت با خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم:

برنامه‌های دولت چهاردهم راهبردی است/ دولت وفاق ملی دولت وفاق ملیتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است

برنامه‌های دولت چهاردهم راهبردی است/ دولت وفاق ملی دولت وفاق ملیتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است
کد خبر : ۱۵۱۸۶۳۳

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برنامه‌های دولت چهاردهم راهبردی است، گفت: دولت وفاق ملی، دولت وفاق قومیت‌ها نیست بلکه دولت وفاق مدیریتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: شهید رییسی مظلومانه بسیاری از شاخص‌های کشور را ارتقا داد تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند دلم برای آقای رییسی سوخت و بسیاری از منتقدان با بی‌انصافی بر ایشان تاختند.

وی افزود: دولت وفاق ملی، دولت وفاق قومیت‌ها نیست بلکه دولت وفاق مدیریتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است؛ کدام رییس جمهور صادقانه برنامه‌های دولت قبل را تایین می‌کند مگر نه اینکه قرار شد راه شهید رییسی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ادامه داشته باشد و دکتر پزشکیان راه ایشان را صادقانه ادامه داد و در چندین سال گذشته متاسفانه شاهد افراطی‌گری‌های روسای جمهور در گزینش‌های همکارانشان بودیم حال که یک رییس جمهور به معنای واقعی با نگاه کارشناسی دولت وفاق ملی و همدلی را انتخاب کرده چرا از آن حمایت نکنیم.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم با بیان اینکه دولت پزشکیان دولت وفاق ملی است گفت: چشم‌انداز رسالت و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، عشق به مردم، شایسته سالاری و کارگران، برنامه هفتم توسعه، توجه به رتبه ۳ توانمندی مهندسی دانشمندان جوان ایران در دنیا و تعامل دولت با سایر قوا  در برنامه‌های رییس جمهور قرار دارد و در معرفی کابینه رعایت شده است.

بابایی کارنامی با اشاره به حساسیت‌های رهبر معظم انقلاب در مورد مباحث فرهنگی گفت: رهبری تاکید کردند اولویت دولت چهاردهم را مباحث اقتصادی اعلام می‌کنم و این موضوع به عنوان یک اصل برای دولت و مجلس باید مبنای کار قرار گیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از دکتر پزشکیان برای انتخاب چند وزیر پیشنهادی از مردم استان‌های شمالی تشکر کرد و گفت: درست نیست که بگوییم رییس جمهور برنامه ندارد، آیا برنامه هفتم برنامه نیست؟ مگر رهبر معظم انقلاب از ما گلایه نکردند که برنامه توسعه به درستی اجرا نشده است. مگر نه این است که دولت و مجلس باید در مسیر برنامه هفتم گام بردارند و رییس جمهور و همکارانشان در جریان هستن که توجه به حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری و لشکری و امنیت شغلی باید مد نظر قرار گیرد.

وی خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه ما با شما هم‌سرنوشت هستیم گفت: ما باید به ملت ایران پاسخگو باشیم و تشکر می‌کنیم که برای اجرای برنامه هفتم تاکید کردید. اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت خواسته مجلس است و اقتصاد دریا پایه جزو سیاست‌های رهبر معظم انقلاب است و در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است. همچنین توجه به معیشت مردم، اقتصاد مبتنی بر توزیع عادلانه ثروت و اقتصاد بخش تعاون، توجه به حقوق مردم و ایثارگران، مبارزه با فقر مطلق و برنامه فراگیر حمایت از دهک‌های پایین جامعه جزو برنامه‌های رییس جمهور است.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم ادامه داد: تراز شدن انرژی در برنامه هفتم پیش بینی شده و این مهم جزو برنامه‌های دولت است و ملت از ما توقع انجام این کار را دارد؛ به سیاست‌های ارزی، مشکلات فرهنگی، معلمان و دانشگاهیان و حقوق زنان باید پرداخته شود؛ با وفاق و همدلی دولت و مجلس این مشکلات حل می‌شود و همه وظیفه داریم و مکلف هستیم به ایشان کمک کنیم، زیرا برنامه‌هایشان راهبردی است و در این رابطه از ایشان تشکر می‌کنیم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه توجه به فرمایشات رهبری که فصل‌الخطاب است در تمام راهبردهای رییس جمهوری مورد توجه قرار گرفته است گفت: از ایشان برای حمایت جدی از برنامه هفتم  تشکر می‌کنیم؛ دکتر پزشکیان در زمانی که همکار ما بود ثابت کرد که با مردم است و صدای مردمی است که شنیده نمی‌شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: همه وزرای پیشنهادی خوب هستند اما شاید تمامی آنها رای اعتماد نگیرند و این موضوع به معنای کمک به دولت و این است که بخواهیم حواشی دولت را کاهش دهیم و ما خط مقدم دفاع از رییس جمهور از هر منظر هستیم و کمک به دکتر پزشکیان و کمک به سیاست‌های رهبری و آنهایی است که انتظار دارند از این تریبون صدا و نقشه راه واحد داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز