خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

در ستاد پزشکیان همه برای نجات ایران کار کردیم و می‌کنیم/ حمایت‌ قالیباف از جلیلی بیشتر از نگاه رفع تکلیف بود

در ستاد پزشکیان همه برای نجات ایران کار کردیم و می‌کنیم/ حمایت‌ قالیباف از جلیلی بیشتر از نگاه رفع تکلیف بود
کد خبر : ۱۴۹۹۸۸۱

رئیس ستاد تهران گفت: ما یک شعاری در ستادهای انتخاباتی‌ آقای پزشکیان داشتیم و داریم که هرکسی به ستاد ما درآمد او را تکریم کردیم، از مذهب، نژاد، قوم و تفکرش نپرسیدیم و در اینجا همه برای نجات ایران کار می‌کنیم.

علی تاجرنیا رئیس ستاد تهران مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات تیم ستادی پزشکیان در دور دوم گفت: دوستانی که در کمپین آقای پزشکیان فعالیت می‌کنند همان کسانی هستند که از روز اول و حتی قبل از اعلام تأیید صلاحیت در کنار ایشان حضور داشتند و بعضی‌ها هم بعد از تأیید صلاحیت آقای پزشکیان و حمایت جبهه اصلاحات به این کمپین پیوستند. بنابراین فضای کلی کمپین آقای پزشکیان به صورت متنوع از بین کسانی است که از قدیم سابقه دوستی و آشنایی با ایشان دارند که این افراد هم از اصلاح‌طلبان حاضر بوده و هم از مجموعه مستقل اصولگرایی.

وی افزود: همه این افراد طی این مدت به صورت جدی و در کنار همدیگر فعالیت می‌کنند. زیرا درک مشترکی بین همه آنها است که آقای پزشکیان شخصیتی است که اگرچه تفکراتش به تفکرات اصلاح‌طلبی نزدیک‌تر است، اما نگاهی مستقل دارد ولی با محور قرار دادن همه گروه‌ها و مجموعه‌ها می‌خواهد با آن‌ها کار کند. ما یک شعاری در ستادهای انتخاباتی‌مان داشتیم و داریم که هرکسی به ستاد ما درآمد او را تکریم کردیم، از مذهب، نژاد، قوم و تفکرش نپرسیدیم و در اینجا همه برای نجات ایران کار می‌کنیم.

رئیس ستاد تهران پزشکیان تصریح کرد: طبیعتا وقتی انتخابات، دو مرحله‌ای می‌شود، مجموعه‌ها به دنبال این هستند که بتوانند با توجه به نوع رقابت جدید، یک استراتژی جدید تبلیغاتی ایجاد کنند. به هیچ عنوان در کمپین آقای پزشکیان اختلافی وجود ندارد. ما گردهمایی فعالین ستادهای آقای پزشکیان در تهران و در حوزه‌های مختلف اجتماعی را داشتیم که فکر می‌کنیم پرشورترین اجتماع ما در این مدت تبلیغات بود. در آنجا استراتژی مجموعه ستاد بر این بود که تفاوت نگاه بین آقای پزشکیان و کاندیدای رقیب، در عین حس احترام و پرهیز از هرگونه تخریب به عنوان یکی از اصول اصلی منشور ستاد مطرح شود. نه تنها در دو روز گذشته و بعد از اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری، هیچ‌کس از ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان جدا نشد بلکه از برخی کمپین‌های کاندیداهای دیگر به کمپین آقای پزشکیان اضافه شدند. امیدواریم با توجه به اینکه موضوع رقابت خیلی جدی‌تر شده، از طرفی تفاوت دیدگاه رقیب یعنی آقای جلیلی و آقای پزشکیان خیلی مشهود است و تفاوت رفتارها و تصمیمات آقای جلیلی در گذشته هم برای مردم آشکار شده، این تفاوت دیدگاه منجر به این شود که آن بخش از شهروندانی که به هر دلیل موجهی در دور اول شرکت نکردند، در این دوره حضور پیدا کنند.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دور اول انتخابات شاهد حمایت صریح اعضای دولت فعلی و قالیباف به عنوان رئیس قوه مقننه از آقای جلیلی بودیم. تحلیل شما درباره این رفتارها چیست، گفت: یکسری افراد به لحاظ جایگاه حقوقی‌شان از حمایت منع شده‌اند. این موضوع باید طبق قانون رعایت شود، کسانی که در رأس قانون‌گذاری هستند و در بدنه اجرایی کشور حضور دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که اگر قانون آنها را از حمایت علنی منع کرده باید به قانون توجه کنند و توجیه کردن آن هم درست نیست.

وی افزود: اما در نهایت فکر می‌کنم، با توجه به نوع درگیری‌های عمیقی که بین طرفداران آقای قالیباف و آقای جلیلی در دور اول اتفاق افتاد، این حمایت‌ها بیشتر از نگاه رفع تکلیف بود. چگونه می‌شود افرادی که در ۲۴ ساعت قبل تندترین مواضع و خشونت‌ گفتاری شدید را علیه هم داشتند، در کمتر از چند ساعت بعد از اعلام نتایج به این صورت حامی یکدیگر دربیایند؟

این فعال سیاسی تصریح کرد: یک نکته‌ای هم در صحبت‌ها بود که فکر می‌کنم به آن توجه نشده و آن این است که آقای قالیباف اعلام کرد من آقای پزشکیان را آدم خوبی می‌دانم اما به دلیل حضور برخی اطرافیان‌شان از آقای جلیلی حمایت می‌کنند. آقای قالیباف و بسیاری از افراد شاخص می‌دانند که تفاوت دیدگاه‌هایشان با کاندیدایی که به ظاهر برای‌ او بیانیه می‌دهند، خیلی عمیق‌تر و بیشتر از این‌ها است. افکار عمومی و مردم هم این رفتارها را درک می‌کنند و مردم بیشتر از اینکه این حمایت را خالصانه بدانند، رفتاری غیرصادقانه تلقی کرده که در این فضای انتخابات به هیچ‌عنوان صحیح نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز