خبرگزاری کار ایران

دهقانی فیروزآبادی تشریح کرد:

سه برنامه معاونت علمی رئیس جمهور برای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان

سه برنامه معاونت علمی رئیس جمهور برای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر : ۱۳۱۳۵۹۸

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: بحث کنسرسیوم سازی شرکت‌های دانش بنیان برای انجام پروژه‌های بزرگ، تخصیص احکام مناسب بودجه، کمک به استفاده هر چه بیشتر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های جدی معاونت رئیس جمهور در حوزه توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش ایلنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت‌های فعالیت کارگروه بار اول، گفت: این کارگروه یک فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های فناوری که دستاوردهای آنها بومی کشور است، بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور ارائه کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین مزیت این کارگروه این است که تشریفات و بروکراسی اضافه‌ای که در بحث مناقصات وجود دارد، در این کارگروه نیست و کارها سریع‌تر انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قریب به ۲۰۰ میلیون دلار در این کارگروه قرارداد بسته شده است که بالاترین امتیاز آن متعلق به وزارت نفت است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار از این کارگروه استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: در ازای هر دلاری که در این کارگروه هزینه شده است، حدود هشت دلار صرفه جویی شد. در این کارگروه امسال برنامه‌های جدی‌تری را در تعامل با دستگاه‌های بزرگ دنبال می‌کنیم و امیدواریم که به زودی با تلاشی که از سوی وزارت نفت انجام می‌شود، شاهد یک موافقتنامه کلان دو میلیارد دلاری در حوزه تجهیزات گلوگاهی و کاربردی باشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین ابراز داشت: تمام تلاش ما در معاونت علمی رئیس جمهور در این راستا است که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند. در همین راستا بحث کنسرسیوم سازی شرکت‌های دانش بنیان برای انجام پروژه‌های بزرگ، تخصیص احکام مناسب بودجه، کمک به استفاده هر چه بیشتر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های جدی معاونت رئیس جمهور در حوزه توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز