خبرگزاری کار ایران

بدری در موافقت با استیضاح وزیر صمت:

در بازار نشانه‌ای از خروج دلالان و تحقق وعده‌های وزیر مشاهده نمی‌شود/ خودروسازان مونتاژکار به عنوان واردکننده تشخیص داده شدند

در بازار نشانه‌ای از خروج دلالان و تحقق وعده‌های وزیر مشاهده نمی‌شود/ خودروسازان مونتاژکار به عنوان واردکننده تشخیص داده شدند
کد خبر : ۱۲۹۲۹۰۱

نماینده مردم اردبیل گفت: یکی از اصلی ترین وعده های آقای فاطمی امین برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا و ایجاد بازار رقابتی و ساماندهی بازار، افزایش کیفیت و امنیت، موضوع واردات خودرو بود که محقق نشد. در موضوع شرکت ها و افراد واردکننده بحث بسیار وجود دارد. متاسفانه مونتاژکاران مجوز واردات پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در جلسه امروز مجلس و در موافقت با استیضاح وزیر صمت طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از نمازگزاران در حرم شاهچراغ به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران و خانواده های داغدار و گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، گفت: استیضاح یکی از اهرم های نظارتی مجلس است تا وزیر در عمل به برنامه هایی که از پشت تریبون در هنگام رأی اعتماد اعلام کرد، جدی باشد و نباید اینگونه باشد که برنامه ها تنها برای روز رأی اعتماد و جلب نظر نماینده تبیین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: استیضاح تهدیدی برای دولت نیست، بلکه زمینه تقویت کابینه را در راستای جامه عمل پوشاندن به برنامه ها و وعده ها ایجاد می کند. در ارتباط با انفعالاتی که در بازار خودرو در مدت وزارت آقای فاطمی امین صورت گرفته، باید به اظهارات وی در مجلس اشاره کنم که برای اصلاح رویه های نادرست صنعت خودرو، برنامه هایی را اعلام کرد. وی همسو با نمایندگان و صاحب نظران این حوزه گفت تا وقتی تولید افزایش نیابد، نمی توان انتظار ساماندهی بازار خودرو را داشت، اما متاسفانه همچنان بین تولید و تقاضا شکاف جدی وجود دارد.

بدری یادآور شد: نگهداری ۲۰۰ هزار خودرو در پارکینگ به بهانه افزایش قیمت را نمی توان افزایش تولید تلقی کرد. متاسفانه درب همچنان بر روی همان پاشنه می چرخد! ارتقای کیفیت خودرو از دیگر وعده های وزیر صمت بود که دغدغه نمایندگان و رهبر معظم انقلاب نیز بود، اما مردم همچنان ناراضی هستند و حق با مردم است، سالانه ۱۷ هزار نفر از هموطنان جان خود را در جاده ها از دست می دهند و ۳۶۰ هزار نفر با جراحت های مختلف، از قطع عضو تا قطع نخاع مواجه می شوند. در این شرایط چگونه کیفیت خودروهای داخلی ایران را می توان ارزیابی کرد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حذف قرعه کشی از دیگر وعده های آقای فاطمی امین بود، اما با ورود به سال جدید این وزارتخانه اعلام کرد که نمی توان قرعه کشی را حذف کرد، کاهش قیمت تمام شده خودرو نیز از دیگر وعده های وزیر بود که هرگز محقق نشد. متاسفانه آنچه در بازار می بینیم کمترین تشابه را با اظهارات وزیر صمت دارد و به هیچ عنوان شاهد کنترل بازار یا خروج دلالان از بازار نیستیم.

وی افزود: یکی از اصلی ترین وعده های آقای فاطمی امین برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا و ایجاد بازار رقابتی و ساماندهی بازار، افزایش کیفیت و امنیت، موضوع واردات خودرو بود که محقق نشد. در موضوع شرکت ها و افراد واردکننده بحث بسیار وجود دارد. متاسفانه مونتاژکاران مجوز واردات پیدا کرده اند.

بدری با انتقاد از عدم درک وزیر صمت از واقعیت های بازار خودرو اظهار کرد: افزایش تیراژ و تولید، عدم کاهش قیمت خودرو و عدم ارتقای کیفیت خودرو بازار را بلاتکلیف نگاه داشته، از سوی دیگر عدم رعایت اصل شایسته سالاری در انتصابات سبب شده تا بیش از ۷۰ نفر بدون سابقه یک ساعت کار اجرایی و به صورت سفارشی یا فامیلی وارد این وزارتخانه شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه به وضعیت افزایش قیمت کالاها و گرانی مستمر برخی از اقلام مورد نیاز روزانه مردم اشاره کرد و گفت: گزارش نظارتی وزیر از بازار با آنچه در کف خیابان و شهر وجود دارد، کاملا متفاوت است، ما و مردم، افزایش چند صد درصدی قیمت اقلام به صورت روزانه را نمی پذیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز