خبرگزاری کار ایران

پرداخت مطالبات مالباختگان صندوق‌های خانگی

پرداخت مطالبات مالباختگان صندوق‌های خانگی
کد خبر : ۱۲۵۹۸۰۲

با تلاش دادگستری خوزستان مطالبات ۸۰ هزار نفر از مالباختگان صندوق‌های خانگی پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با تدابیر انجام شده ۸۰ هزار نفر از مالباختگان پرونده کثیرالشاکی صندوق خانگی با ورود دادگستری استان پیش از رسیدگی نهایی وجوه خود را دریافت کردند.

علی دهقانی گفت: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه درجهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیر الشاکی و در پی بحران ناشی از فعالیت صندو‌ق‌های غیر مجاز خانگی و سپرده‌گذاری بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم در این صندوق‌ها و مراجعات گسترده شکات به دادگستری، فعالیت صندوق‌های غیر مجاز متوقف شد.

وی افزود: حسب تصمیمات شورای تأمین شهرستان و استان و کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و شورای معاونان، اقدامات و تدابیر و راهکار‌های متعدد برای کنترل این بحران صورت گرفت.

وی گفت: با فعالیت شبانه روزی کارکنان اداری و قضایی دادگستری حدود ۲۱ هزار نفر اقدام به طرح شکایت کیفری، حدودا ۲ هزار نفر هم اقدام به طرح شکایت حقوقی در شورای حل اختلاف و شعب حقوقی کرده اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تعداد حدود ۱۰ هزارو ۳۲۵ نفر از شکات پس از شکایت با صندوق داران مصالحه و رضایت بدون قید و شرط خود را پس از دریافت وجوه خود کتبا اعلام کرده اند.

دهقانی افزود: تعداد ۱۹ هزارو ۱۲۰ نفر از مالباختگان بدون طرح شکایت و تحت نظارت دادگستری با صلح و سازش ضمن وصول وجوه خود رضایت و گذشت خود را اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: با تشکیل جلسات متعدد قبل از برخورد قضایی با صندوق داران وجوه حدود ۴۹ هزارو ۸۰۰ نفر از مالباختگان عودت داده شده است که در واقع ۷۹ هزارو ۲۴۵ نفر از مالباختگان وجوه خود را دریافت کرده اند.

دهقانی گفت: با این اقدام حدود ۸۰ هزار پرونده با فعالیت‌های انجام شده با همراهی رئیس دادگستری و دادستان اهواز مورد رسیدگی قرار گرفته است که نقطعه عطفی است در راستای عمل به تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای کاهش حجم پرونده‌ها در دستگاه‌های قضایی که با تشکل جلسات متعدد با مدیران قضایی استان حاصل شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز