خبرگزاری کار ایران

کمالوندی:

طرفین مقابل در اجرای تعهدات برجام کوتاهی می‌کنند

طرفین مقابل در اجرای تعهدات برجام کوتاهی می‌کنند
کد خبر : ۱۵۳۱۵۷۱

سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: خلف وعده و عدم اجرای تعهدات طرفین مقابل برجام وجود دارد.

به گزارش ایلنا، عصر امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه) دیدار و نشستی میان بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با مدیرکل وزارت خارجه ایتالیا در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد.

کمالوندی گفت: سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای که از یک مبدا خاص انجام می‌شود؛ نباید حقیقت را وارونه جلوه دهد.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: از یک کشور دوست مانند ایتالیا انتظار می‌رود که در جمع کشورهای اروپایی، مواضع ایران را مورد اشاره قرار دهد.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین افزود: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران صورت می‌گیرد که با توجه به شفافیتی که برنامه هسته‌ای ایران دارد، سیاه‌نمایی‌ها و اخبار منتشر شده در این زمینه هیچ‌گونه سودی ندارد.

مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا نیز در این جلسه گفت: روابط ایران و ایتالیا تاریخی است و سیاست ایتالیا همواره مبتنی بر صلح و امنیت و کاهش تنش‌ها بوده است بنابراین ما با درک موضع ایران تلاش خواهیم کرد که مواضع ایران را در جمع کشورهای اروپایی مطرح کنیم.

همچنین عصر امروز جلسه‌ای میان هیأت ایرانی به سرپرستی بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس و مسؤولان مؤسسه تحقیقاتی دوبنای روسیه صورت برگزار شد.

در این دیدار در زمینه همکاری‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای در قالب‌های مختلف چند جانبه، دو جانبه و پروژه‌ای گفت‌وگوهایی صورت گرفت و مقرر شد با انجام دیدارهای متقابل، حوزه‌های مورد علاقه برای همکاری مشخص و تعیین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز