خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان کل در جریان بازدید از پارکینگ دو شرکت خودروسازی:

برای اصلاح روند صدور کنترل کیفی مهلت تعیین شد

برای اصلاح روند صدور کنترل کیفی مهلت تعیین شد
کد خبر : ۱۲۲۵۴۶۸

بمنظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، هیات بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بصورت سرزده از ۴ پارکینگ نگهداشت خودروهای تولیدی گروه های خودروسازی سایپا و پارس خودرو بازدید بعمل آمد.

به گزارش ایلنا، هیات بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی کل کشور به منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، تشکیل و به صورت سرزده از چهار پارکینگ نگهداشت خودروهای تولیدی گروه های خودروسازی سایپا و پارس خودرو بازدید بعمل آمد.

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن قدردانی از اعمال نظارت های تخصصی سازمان بازرسی، در رابطه با این بازرسی و نتایج آن گفت: بمنظور حمایت و صیانت از حقوق عامه که جزو وظایف اساسی دستگاه قضایی است روز گذشته گشت مشترک بین دادستانی کل کشور و بازرسی کل امور صمت سازمان بازرسی تشکیل و کارشناسان و متخصصان این دو مجموعه نظارتی از چهار پارکینگ نگهداشت خودروهای تجاری، ناقص و آماده تحویل گروه خودروسازی سایپا و پارس بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: در جریان این بازرسی میزان و تعداد خودروها، نحوه نگهداری، فروش و عرضه محصولات مورد بازرسی و کارشناسی قرار گرفته و به صورت برخط آمار و ارقام پارکینگ‌ها با آمار سامانه های تولید و فروش تطبیق داده شد.

به گفته این مقام قضایی، در ادامه این بازرسی سرزده بازرسان و کارشناسان از محل تکمیل و عرضه خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه بازدید و در جریان نحوه کنترل کیفی و ایمنی این خودروها قبل از عرضه به مشتری نهایی قرار گرفتند.

ترکی با بیان اینکه متاسفانه فرایند کنترل کیفی این خودروها مورد رضایت و تایید متخصصان و کارشناسان قرار نگرفت، اظهار داشت: ایرادات و نواقص کنترل کیفی به مدیران و مسئولان خودرو سازی ابلاغ و تذکرات لازم در جهت رفع نواقص و اشکالات صادر شد.

وی افزود: بر اساس استانداردها، خودروهای ناقص پس از رفع کسری قطعه باید در فرایند کنترل کیفیت، مجددا مورد بازبینی دقیق گرفته و تمامی موارد ایمنی و استاندارهای لازم را طی نمایند که متاسفانه برابر مشاهدات هیات بازرسی، در برخی مراحل کنترل کیفی، دقت های لازم وجود نداشته و مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با بیان اینکه برای اصلاح فرایند کنترل کیفی و رفع اشکالات به مدیران شرکت مهلت لازم داده شده است، تصریح کرد: از آنجا که بخش مهمی از نارضایتی عمومی و گزارش های مردمی به مراجع نظارتی به علت خرابی و فرسودگی قطعات بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودرو توسط مشتریان است گفت: با توجه به اینکه کنترل نهایی ایمنی و کیفی خودرو با جان و زندگی مردم مرتبط است لذا در نظر داریم ضمن رسیدگی دقیق به موضوع، این فرایند را مورد بازرسی مجدد قرار داده تا روند صدور‌ کنترل کیفی خودروها ارتقا و بهبود یابد.

به گفته ترکی، با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن صنعت خودرو، دستگاه های مسئول به خصوص وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور و مراجع نظارتی هریک باید به وظایف تخصصی خود عمل نمایند تا شاهد ارتقا کیفیت خودرو ملی باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز