بهادری جهرمی خبر داد؛
پاسخگویی مرکز وکلای قوه قضائیه به ۲ میلیون مشاوره تلفنی/ راهاندازی مرکز مشاوره تلفنی ۱۲۹ از سوی مرکز وکلا
رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از پاسخگویی ماهانه وکلا به ۲۰۰ هزار تماس و مشاوره تلفنی خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال به ۲ میلیون مشاوره تلفنی از سوی کانون وکلای قوه قضائیه پاسخ داده شده است.
به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در دیدار با رئیسکل دادگستری لرستان و هیئت مدیره وکلا و کارشناسان قوه قضائیه لرستان که ۲۹ بهمنماه صورت گرفت، تعامل بیشتر وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده با دستگاه قضایی لرستان را هدف از سفر به لرستان برشمرد و اظهار کرد: لرستان با داشتن ۷۰۰ وکیل و ۲۵۰ کارشناس دادگستری ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر الهیار ملکشاهی، رئیس فقید کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دکتر ملکشاهی مصوبات قانونی و حقوقی ارزشمندی را به یادگار گذاشت و از چهرههای عالی قضایی کشور بود.
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در مسئولیتهای حرفهای قضاوت، اخلاق در وهله اول است و دورههای آموزشی تکریم ارباب رجوع از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار میشود، خاطرنشان کرد: وکلا باید قبل از شروع وکالت، عامل به حق و حقیقت بوده و در حقمداری و حقطلبی یک گام جلوتر از اقشار جامعه باشند.
رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۷۰ هزار خدمت معاضدتی و رایگان از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه ارائه شده است، اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون مشاوره رایگان از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه انجام شده است.
وی از راهاندازی مرکز مشاوره تلفنی ۱۲۹ از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه خبر داد و بیان کرد: ماهانه بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب تلفن از سوی وکلای مرکز پاسخ داده میشود و در ۱۰ ماهه اول سال به بیش از ۲ میلیون مشاوره تلفنی از سوی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه پاسخ داده شده است.
بهادری جهرمی با بیان اینکه وکیل باید عامل به امور حق باشد و در حقمداری، احکام و اعتقادات الگوی مناسبی باشد، افزود: از ۳۰ استان کشور ۱۰ استان ساختمان مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تهیه شده و امیدواریم یازدهمین استان، لرستان باشد.
رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه در راستای ایجاد ساختمان کارشناسان خود هیئت مدیرهها باید پیشگام باشند، ادامه داد: جایگاه روشن و ارزشمند وکیل و کارشناس باید هم در منظر مردم و هم در منظر ارباب رجوع، ارزشمندتر و روشنتر شود.
وی بر لزوم همافزایی بیشتر مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با دستگاه قضایی در استان تأکید کرد و ادامه داد: تعامل و همکاری قضات وکلا و کارشناسان دادگستری علاوهبر کاهش اطاله دادرسی به تحقق عدالت کمک شایانی میکند.
بهادری جهرمی با یادآوری این مطلب که کارشناسان دادگستری در موضوعات مختلف از جمله بحث فساد و کشف جرم میتوانند کمک حال خوبی برای دستگاه قضایی باشند، افزود: وکالت و اخذ مجوز و پروانه وکالت محلی برای کسب درآمد نیست، بلکه جایگاهی برای احقاق حق است.