خبرگزاری کار ایران

حکم رهبری برای محمد مخبر

حکم رهبری برای محمد مخبر
کد خبر : ۱۵۳۳۷۱۰

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به‌ عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب کردند.

  آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به‌ عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسایی و به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف، تعیین کردند. در متن رهبری آمده است: «با عنایت به خدمات متعهدانه و تاثیرگذار جنابعالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی، به‌ویژه در دولت شهید رئیسی و سیاست درست و مدبرانه‌ی به‌کارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرح‌های گوناگون، شما را به‌عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب می‌کنم. انتظار می‌رود در امتداد سیاست مزبور، شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاه‌های دولتی و غیره از آن بهره‌برداری نمائید».

رهبری در حکم جدید به محمد مخبر ماموریت مهمی داده است. اینکه به‌عنوان دستیار و مشاور ایشان، نیروهای جوان و شایسته را شناسایی کرده و از آنها برای کمک به دستگاه‌های دولتی بهره بگیرد. این پیامی روشن برای پیگیری روند جوان‌گرایی در دولت است. موضوعی که مدت‌هاست تحلیلگران بر آن تاکید دارند.

پیش از روی کار آمدن دولت چهاردهم و پس از درگذشت ابراهیم رئیسی در حادثه هلی‌کوپتر، محمد مخبر به‌ عنوان سرپرست موقت دولت انتخاب شد. او با اینکه جزو یکی از دولتمردان کابینه سیزدهم محسوب می‌شد اما پیگیری‌هایش برای اجرای قانون زمان انتخابات ریاست‌جمهوری حتی باعث تحسین جناح منتقدش نیز شد. به طوری که در انتخابات ریاست‌جمهوری، مخبر به‌نوعی جلوی پایداری‌ها ایستاد و نخواست تا وزن یک جریان را افزایش دهد. البته چالش میان او با زیرمجموعه‌های حامی جلیلی و پایداری از بدو تشکیل دولت وجود داشت و اینک به اوج خود رسیده است. اما او همچنان بر مواضعش ایستاد و خواست تا قانون را تا آنجایی که در توانش است اجرا کند. حتی زمانی که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور به‌ عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی منصوب شد، واکنش تند محمد مخبر را در موضوع و دیگر سوءاستفاده‌ها از امکانات دولت در پیش داشت. به هر حال سرپرست دولت و جانشین موقت ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۳ سربلند بیرون آمد و پس از اعلام نتایج نهایی در گفت‌وگویی که با KHAMENEI.IR داشت، تاکید کرد: «دولت و برگزارکننده‌ انتخابات باید از حق‌الناس به تمام‌وکمال مراقبت و صیانت کند. تحقق این امر جز با بی‌طرفی، شدنی نیست».

محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده داشت. در سال ۱۳۸۶ و با روی کار آمدن محمد مخبر رویکرد جدید فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای ستاد از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف فراهم آوردن امکان مشارکت مردم، به‌ویژه کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور با اولویت دادن به قشر‌های محروم جامعه در مناطق محروم کشور آغاز شد. بنیاد برکت که در زمینه‌های اشتغالزایی و عمرانی فعالیت می‌کند در آذر ۱۳۸۶ دو ماه پس از روی کار آمدن محمد مخبر کار خود را آغاز کرد.

سال ۱۴۰۳ از مخبر به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای نامزدی ریاست‌جمهوری نام می‌بردند اما قبول نکرد و به گفته علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم، دلیل نیامدنش به عرصه رقابت این بود که او بر این نکته نیز توجه داشت اگر وارد رقابت انتخاباتی شود، شاید نتواند در این مدت و تا زمان استقرار رئیس‌جمهور جدید، مسئولیت امور دولت را به نحو احسن انجام دهد.

 

 

منبع روزنامه سازندگی
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز