خبرگزاری کار ایران

آیا اجنه خانه‌های این روستا را به آتش کشیدند؟

آیا اجنه خانه‌های این روستا را به آتش کشیدند؟
کد خبر : ۱۴۹۱۳۰۵

مردم روستای پادرود بر این باورند که آتش سوزی های زنجیره ای در این روستا کار اجنبه است.

خانه‌های روستایی در منطقه‌ای در استان سیستان و بلوچستان یکی پس از دیگری در حال سوختن است. مردم این محل در بهت و حیرت علت مرموز آتش سوزی به سر می‌برند. «پارود» روستایی که به گفته اهالی این منطقه مورد غضب و خشم «جن‌ها» قرار گرفته است. طی دو هفته گذشته تا زمان نوشتن این گزارش؛ پنج خانه در پارود به طور میانگین هر چهار روز یک بار آتش گرفته است.

آتش‌سوزی‌های سریالی که در نگاه مردم این روستا نمی‌تواند شکل طبیعی داشته باشد. زنی از اهالی این روستا در گفت‌وگو با ما می‌گوید: «احتمال دارد این آتش‌سوزی‌ها به خاطر آن ماری باشد که در بیابان توسط یکی از اهالی کشته شده است.» این زن که به خرافات قدیمی باور دارد، ادامه می‌دهد: «مار نبود البته؛ حتما یک جن بود.»

اهالی روستا این آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای را در باور رایج، به خشمِ اجنه نسبت می‌دهند. مردم پارود در این دو هفته از ملا یا مولوی‌های محل برای باطل کردن تاثیر مرموز این حوادث درخواست کمک کردند.

فریبا فولادی، دهیار روستای پارود درباره این حوادث می‌گوید: «در این روستا ۱۰ خانواده در حال حاضر زندگی می‌کنند که متاسفانه نصف خانه‌های آن‌ها آتش گرفته و سوخته‌اند.»

فولادی درباره علت آتش‌سوزی‌ها به باور اهالی روستا اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «ما در این محل باوری داریم که این اتفاق‌ها کارِ جن‌ها است. کسی از روستای ما در بیابان ماری را کشته و سوزانده است که ممکن است مار نبوده باشد.»

دهیار پارود با اشاره به مورد مشابه توضیح می‌دهد: «شبیه این اتفاق چند وقت پیش در روستای « گورناگان» هم افتاده بوده و خانه‌ها به همین شکل می‌سوختند. آن جا هم علت آتش‌سوزی‌ها برمی‌گشت به همین اعتقاد که کارِ جن‌ها است. »

فولادی شرایط را در حال حاضر برای مردم این روستا سخت و نگران کننده توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: «در این مدت اهالی پارود از ترس سوختن در بیرون از خانه می‌خوابند. این در حالی است که بخش دیگر روستا دیگر هیچ وسیله‌ای برای گذران زندگی ندارند.»

منبع برنا
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز