خبرگزاری کار ایران

درآمد روزانه بابک زنجانی ۸۰ میلیارد تومان

درآمد روزانه بابک زنجانی ۸۰ میلیارد تومان
کد خبر : ۱۳۲۶۷۷

بسیجی اقتصادی که درآمد سالیانه‌ای در حدود ۲ برابر درآمد کل بورس اوراق بهادار کشورمان در سال ۹۱ داشته است.

بابک زنجانی فردی است که امروز اکثر مردم کشورمان او ار می‌شناسند و از وی به عنوان سرمایه داری جوان و جنجالی یاد می‌کنند، کسی که خود را یک بسیجی اقتصادی می‌داند، بسیجی که در سخنان اخیر خود خبر از درآمد ۸ میلیارد یورویی سالانه‌اش داده است.

بنابر گزارش ایلنا به نقل از بورس نیوز، فارغ از تمامی خبر‌ها و حواشی پیرامون بابک زنجانی که این روز‌ها پس از برملا شدن فساد گسترده مالی در ترکیه بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده یک گفته وی سبب جلب نظر و تأمل بسیار می‌شود شاید بهتر باشد بگویم لقب؛ «بسیجی اقتصادی»

برهمین اساس سعی داریم تا با مقایسه درآمد سالیانه این فرد با سود تقسیمی کل بورس اوراق بهادار کمی بیشتر در نقش این بسیجی اقتصادی در اقتصاد کشور دقیق شویم.

بنابراین گزارش بازار سرمایه کشور که به عنوان دماسنج اقتصاد نیز از آن یاد می‌شود طی سال گذشته توانست با همت بیش از ۳۶۰ شرکت بزرگ و کوچک فعال در ۴۳ صنعت بورسی در پایان سال رقمی در حدود ۱۶۹ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال سود نقدی بین سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه تقسیم نماید به عبارت ساده‌تر این رقم بین بیش از ۶ میلیون سهامدار فعال در سال ۹۱ تقسیم شده است که این نقدینگی یا مجدداً به بازار بازگشته است و یا به نحوی دیگر به چرخه اقتصادی کشور راه گرفته است.

اما بابک زنجانی بنا به گفته خودش سالی ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد به دست می‌آورد یعنی رقمی در حدود ۲ برابر سودتقسیمی بیش از ۳۶۰ شرکت بورسی در سال ۹۱، حال سوال اینجاست که درآمد این بسیجی اقتصادی در کدام بخش اقتصاد کشور بکار گرفته شده که نه تنها دیده نمی‌شود بلکه منفعتی هم از این اقدامات بسیجی وارانه عاید کسی نمی‌شود.

درآمد روزانه بابک زنجانی ۸۰ میلیارد تومان

با توجه به اظهارات بابک زنجانی وی روزانه حدود ۸۰ میلیارد تومان درآمد دارد که جالب است بدانید بخش اعظمی از سرمایه گذاری‌های این بسیجی اقتصادی در جبهه خارج از کشور می‌باشد بطوریکه هم اکنون بابک زنجانی مالک ۶۵ شرکت از جمله شرکت گروه سورینت در امارات متحده عربی، اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است.

شایان ذکر است حوزه کاری سورینت شامل لوازم آرایشی بهداشتی، امور مالی و بانکی، مهمانداری، حمل و نقل هوایی تجاری، مواد و مصالح ساختمانی، تکنولوژی اطلاعات و توسعه املاک و مستغلات بین المللی می‌باشد که در کشورهای امارات متحده عربی، مالزی، ترکیه، تاجیکستان، چین و ایران می‌باشد.

از همین رو انتظار می‌رود رقم قابل توجه ۲۸ هزار میلیارد تومان به هر نحوی خودش را در بخشی هرچند کوچک از اقتصاد این کشور نمایان سازد که متأسفانه تا امروز شاهد چنین موضوعی نبوده‌ایم و حتی در برخی از صحبت‌های مسئولین خبرهایی از بدهی‌های چند ده میلیاردی وی به دولت به گوش می‌رسد که نشان از ضربه‌های اقتصادی به کشور دارد که البته در این بین نشست زمین در خیابان ایران زمین تهران را که به واسطه اجرای پروژه ساخت برج ۳۸ طبقه بابک زنجانی ایجاد شد و مشکلاتی را برای مردم آن منطقه به وجود آورد را هنوز به خاطر داریم.

به هر حال تمامی این موارد گفته شد تا کمی بیشتر معنی بسیجی اقتصادی که درآمد سالیانه‌ای در حدود ۲ برابر درآمد کل بورس اوراق بهادار کشورمان در سال ۹۱ را دارد برای شما قابل درک شود. چراکه تا به حال می‌دانستیم که بیل گیتس با راه اندازی مایکرو سافت و استیوجابز با شرکت اپل و جرج سورس با سرمایه گذاری در بورس‌های جهان که اثر آن برای همه مشهود بوده است پولدار شده‌اند اما تا به حال نفهیدیم اثر اقتصادی بابک زنجانی در ایران چه بوده است و این نابغه قرن این همه درآمد را از چه طریقی به دست آورده تا حداقل برای دریافت جایزه نوبل اقتصادی وی را معرفی کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز