مدیرکل کار لرستان:
۴۲ درصد مراجعان اداره کار لرستان سازش کردند
«در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۳۹۶ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شد.»
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان لرستانی سبب شد تا حوادثناشی از کار به ۲۸ درصد کاهش یابد.
به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «علی آشتاب» گفت: یکی از اهداف اصلی تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان است که بهنوعی مانع از بروز حوادثناشی از کارشده است.
وی افزود: نتیجه بارز مشاوره منجر شد که حوادثناشی از کار نسبت سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان در رابطه با کاهش حوادثناشی از کار بیان کرد: تفاهمنامهای را با سازمان نظاممهندسی استان بسته شد تا با مشارکت و بهرهگیری از توان آنها بتوانیم زمینه کاهش حوادثرا فراهم آوریم.
آشتاب در رابطه با بازرسی از بنگاههای اقتصادی عنوان کرد: در سال ۹۳ اداره کار و رفاه اجتماعی در حفظ بنگاههای اقتصادی تعداد هفت هزار و ۸۷۸ بازرسی از کارگاههای استان به عمل آورد.
وی اظهار داشت: بهمنظور بسترسازی کاهش شکایات و بهنوعی عدم مراجعه کارگران و کارفرمایان به اداره کار و تسهیل در شرایط پاسخگویی خط مشاوره تلفنی در همه ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانها راهاندازی شد که تاکنون هشت هزار و ۹۵۲ مشاوره تلفنی ارائهشده است.
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: یک تفاهمنامه شرکت شهرک صنعتی بسته شد که بر اساس آن کارشناس بازرس کار در شهرک صنعتی مستقر میشود تا به سؤالات کارگران و کارفرمایان پاسخ دهد که بهنوعی مانع مراجعه به این اداره میشود.
آشتاب به رفع مشکل واحدهای مشکلدار اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲۲ واحد که به دلیل بدیهی به دستگاههای خدمت رسان مانند اداره آب، برق، دارایی، مالیات، شهرداری و بانکها مشکل داشتند تعیین تکلیف شد.
وی یکی از مهمترین رسالتهای تعاون کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: برای صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاهها و رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان اقداماتی انجام شد.
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۳۹۶ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شد.
آشتاب عنوان کرد: یکی از سیاستهای اصلی اداره کار و رفاه اجتماعی حلوفصل دعاوی به شکل سازشی است چراکه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما بهنوعی زمینه بازگشت و همکاری دوباره را فراهم میکند.
وی افزود: در لرستان نتیجه سازشها حدود ۴۲ درصد آرا بود در مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکل سازشی رسیدگی شد.
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: برای رسیدگی به انتقادات، شکایات و پیشنهادت مردم سامانه ۳۰۰۰۲۳۴۸ راهاندازی شده است.